اِلمان دیوار سبز در محوطه سازی جایگاه ویژه ای دارد و بسیار پر طرفدار و محبوب می باشد. برای اجرای دیوار سبز می توان بر اساس شرایط موجود در فضا دیوار سبز طبیعی یا دیوار سبز مصنوعی را انتخاب نمود . دیوار سبز طبیعی را فقط در فضاهایی که امکان نگهداری و مراقبت از آن وجود دارد ، میتوان اجرا نمود. انتخاب گیاهان مناسب دیوار سبز از عوامل بسیار تاثیر گذار بر روی طول عمر و حفظ شادابی دیوار سبز می باشد . متخصصان شرکت کارینو سبز در این مقاله قصد دارند تا شما را با گیاهان مناسب برای دیوار سبز طبیعی بیرونی آشنا سازند . با ما تا پایان این مقاله همراه باشید .

گیاهان مناسب گرین وال طبیعی بیرونی

انتخاب گیاهان مناسب برای دیوار سبز طبیعی امری بسیار مهم و تخصصی می باشد . انتخاب اشتباه گیاهان میتواند سبب کاهش طول عمر دیوار سبز شود . پس از تعیین مکان اجرای دیوار سبز در خارج از فضای داخلی ، نوبت به انتخاب گیاهان آن می شود. به شما توصیه می کنیم تا پیش از اقدام برای خرید گیاهان مورد نظر حتما با کارشناسان با تجربه در این حوزه مشورت نمایید . اینکار از تحمیل هزینه های اضافی بر کارفرمای محترم جلوگیری می نماید. انتخاب گیاهان مناسب اجرای دیوار سبز بیرونی باید بر اساس شرایط آب و هوایی و چگونگی نور خورشید در طول روز باشد.

نکات مهم در انتخاب گیاهان مناسب دیوار سبز بیرونی

هر کدام از گیاهان طبیعی برای رشد خوب، به شرایط خاصی نیاز دارند، به همین سبب نمی توان برای اجرای دیوار سبز از هر گیاهی استفاده کرد. انتخاب گیاهان هم سبک و مناسب برای گرین وال، نیازمند دانش و تجربه است، زیرا گروهی از گیاهان برای محیط های داخلی و گروهی در فضای باز و بیرونی قابل رشد و تکثیر هستند. برای انتخاب یک گیاه مناسب برای دیوار سبز بیرونی باید حتما به بافت، رنگ، میزان آب و نور مورد نیاز گیاه توجه داشت. پارامتر ها و نکات مهمی که در انتخاب گیاهان دیوار سبز بیرونی باید توجه داشته باشید را می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نور مورد نیاز برای رشد کامل گیاهان
  2. مدت زمان آبیاری گیاهان 
  3. شرایط اقلیمی و آب و هوایی گیاهان 
  4. مقدار خاک مورد نیاز برای رشد گیاهان 
  5. دمای مورد نیاز برای رشد مناسب گیاهان
  6. طیف رنگی گل و برگ های گیاهان 
  7. هرس کردن و نگهداری گیاهان
  8. میزان حساسیت گیاهان به باد 

ویژگی گیاهان مناسب دیوار سبز طبیعی بیرونی

باید در ابتدا به این نکته اشاره نمود که تعداد گیاهان مناسب برای گرین وال خارجی از گیاهان مناسب دیوار سبز طبیعی داخلی کمتر می باشد. این امر به چند علت می باشد . گیاهانی که در فضاهای خارجی کاشته می شوند باید تحمل حداقل چندین ساعت تابش مستقیم نور خورشید را داشته باشند. در ادامه این گیاهان باید در شرایط نامناسب هوایی از جمله وزش باد و بارش باران به حیات خود ادامه داده و طراوت خود را حفظ نمایند. اگر گیاهی که برای کاشت انتخاب می شود این ویژگی ها را نداشته باشد ، در طول مدت کوتاهی پژمرده شده و از بین خواهد رفت.

 هفت گیاه مناسب گرین وال طبیعی بیرونی

1. گیاه یاسمن

 این گیاه پر گل نیازمند 3 تا 4 ساعت نور آفتاب می باشد و برای کاشت در دیوار سبز های بیرونی در حیاط و روف گاردن مناسب می باشد . دمای مناسب برای رشد گیاه یاسمن 15 تا 25 درجه و دمای مناسب جهت گلدهی یاسمن از 5 تا 15 درجه می باشد . توجه داشته باشید که در دماهای بالا تر جهت جلوگیری از خشک شدن گیاه آبیاری آن را کمی افزایش دهید.

2. پیچ امین الدوله

 گیاه محبوب دیوارهای سبز بیرونی می باشد. پیچ امین الدوله در شرایط سردی هوا تا منفی 15درجه و کم آبی مقاومت خوبی از خود نشان می دهد . قابل ذکر است که آبیاری زیاد سبب پوسیدگی ریشه های این گیاه می شود .

3. فیکوس پومیلا

 این گیاه که به انجیر چسب نیز معروف می باشد برای کاشت در دیوار سبز روف گاردن مناسب می باشد . نور زیاد ، آبیاری فراوان  و خاک رسی از نیازهای این گیاه زیبا می باشد.

4. پارتنکیسوس

 این گیاه که به موچسب نیز شناخته می شود بهتر است در قسمت هایی از دیوار سبز حیاط یا روف گاردن کاشته شود که نور خورشید به صورت مستقیم بر آن نتابد . آبیاری هفتگی برای ادامه ی رشد و حیات این گیاه کافی می باشد .

5. پیچ گلیسین

 این گیاه زیبا و محبوب به نور خورشید به مدت 6 تا 8 ساعت بصورت روزانه نیاز دارد و در غیر اینصورت گلدهی ندارد . آبیاری لازم برای آن بصورت هفتگی کافی می باشد و دمایی تا حدود منفی 29 درجه را تحمل کند اما دمای زیر منفی 30 درجه می تواند آسیب هایی به برگ ها و ساقه های آن وارد نماید .

6. پیچ کلماتیس

 با کاشت این گیاه در اجرای دیوار سبز حیاط و روف گاردن می توانید زیبایی بسیاری را در فصل گلدهی آن ، به فضای خود بدهید . تقریبا 6 ساعت نور آفتاب در طول روز برای این گیاه کافی می باشد و بهتر است خاک آن همیشه مرطوب باشد .

7. پاپیتال

 گیاه پاپیتال به علت سازگاری خوبی که با شرایط محیطی دارد بسیار پرطرفدار برای کاشت در دیوار سبز بیرونی در روف گاردن و حیاط می باشد. نیاز پاپیتال به آبیاری در حد متوسط می باشد و بهتر است خاک آن مرطوب باشد زیرا خاک خیس و آب زیاد سبب از بین رفتن و پوسیدگی ریشه های گیاه می شود .

سخن پایانی

همانطور که ذکر شد انتخاب گیاهان مناسب برای دیوار سبز طبیعی بیرونی امری تخصصی می باشد که عدم توجه به آن موجب خسارت به دیوار سبز شما می شود . کارشناسان شرکت کارینو سبز با تجربه ی سال ها فعالیت در زمینه ی اجرای دیوار سبز و انتخاب مناسب ترین گیاهان آماده ی ارائه ی هرگونه مشاوره و راهنمایی رایگان به شما کارفرمای گرامی در این زمینه می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره ی 09914515191 - 09126838066 تماس حاصل فرمایید . با کارینو سبز ، کارینو تجربه کنید .