شعبه مرکزی : نیاوران
Karinosabzz@gmail.com

دیوار سبز شاخه ای

در مقاله ی دیوار سبز مصنوعی اشاره شد که اینگونه دیوار سبز ها شامل دو دسته ی دیوار سبز پنلی و دیوار سبز شاخه ای میباشند. در این مقاله متخصصان کارینو سبز اطلاعات کاربردی را در زمینه ی دیوار سبز شاخه ای برای شما جمع آوری نموده اند . امیدواریم تا با مطالعه ی این متن آشنایی جامعی را در خصوص گرین وال شاخه ای کسب نمایید.

گرین وال مصنوعی شاخه ای چیست؟

برخلاف دیوار سبز پنلی که تشکیل شده از پنل های گیاهی در کنار یکدیگر می باشد ، دیوار سبز مصنوعی شاخه ای شامل گیاهان جدا از یکدیگر است. برای اجرای گرین وال شاخه ای می توان از یک نوع گیاه و یا چند نوع گیاه در کنار یکدیگر استفاده نمود. اجرای چندین گیاه در کنارهم بصورت جنگلی می تواند ظاهری بسیار طبیعی را در اختیار شما قرار دهد. برای فضاهایی که امکان استفاده از گیاهان طبیعی و یا نگهداری از آن ها وجود ندارد ، اجرای دیوار سبز شاخه ای می تواند انتخاب بسیار هوشمندانه ای برای شما باشد .

دیوار سبز مصنوعی شاخه ای

مزایای اجرای دیوار سبز مصنوعی شاخه ای

  • در فضاهایی که امکان اجرای دیوار سبز طبیعی وجود ندارد ، اجرای یک گرین وال شاخه ای مخصوصا به شکل جنگلی ، می تواند شبیه ترین جلوه به حالت طبیعی را برای فضای شما به ارمغان بیاورد.
  • هزینه ی اجرای دیوار سبز شاخه ای در مقایسه با دیوار سبز طبیعی بسیار کمتر است .
  • دیوار سبز شاخه ای نیاز به نگهداری ویژه و خاصی ندارد .
  • اجرای دیوار سبز شاخه ای می تواند نقص های موجود به روی دیوار یا سازه را پوشانده و ظاهری زیبا به ارمغان آورد.
  • نصب و اجرای دیوار سبز شاخه ای بسیار سریع تر از نوع طبیعی آن می باشد .

دیوار سبز شاخه ای

نحوه اجرای گرین وال شاخه ای

برای اجرای دیوار سبز شاخه ای ابتدا نیاز است تا زیر سازی مناسبی برای آن صورت گیرد . زیر ساز این نوع از دیوار سبز معمولا از یونولیت می باشد . یونولیت به علت نرمی و قابلیت جایگذاری آسان شاخه ها در آن بسیار برای این کار مناسب است. اتصال یونولیت به دیوار می تواند با استفاده از میخ ، پیچ یا چسب های مخصوص باشد. اولویت در نحوه ی نصب یونولیت ها عدم آسیب به دیواره ی زیرین در سازه می باشد. باید توجه داشت که تراکم برگ ها و گیاهان به اندازه ای باشد که رنگ و شکل زیر ساز در انتهای اجرای پروژه قابل مشاهده نباشد.

نگهداری از دیوار سبز شاخه ای

 مانند دیگر انواع دیوار سبز مصنوعی ، دیوار سبز مصنوعی شاخه ای نیز نیاز به نگهداری خاصی ندارد . تنها برای افزایش طول عمر و حفظ کیفیت بهتر است تا به صورت ماهانه گرد و خاک روی برگ ها را با دستمالی مرطوب پاک نموده تا ظاهر دیوار سبز شاخه ای شما همواره شاداب و نو ، مانند روز نخست به نظر برسد. مراقب باشید تا دستمالی که بری پاکسازی برگ ها استفاده می نمایید آغشته به مواد شستشوی سفید کننده نباشد زیرا در این صورت به دیوار سبز شما آسیب جدی وارد می شود.اجرای دیوار سبز شاخه ای

طول عمر دیوار سبز شاخه ای

طول عمر و میزان ماندگاری دیوار سبز شاخه ای به طور متوسط بین 12 تا 15 سال می باشد. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که دیوار سبزهای مصنوعی شاخه ای که در فضاهای خارجی اجرا می شوند در مواجه با نور خورشید و دیگر عوامل طبیعی مانند وزش باد و باریدن باران ، دارای طول عمر کوتاه تری می باشند و سریع تر از بین می روند.

هزینه اجرای دیوار سبز شاخه ای

هزینه ی اجرای دیوار سبز شاخه ای با توجه به کیفیت متریال اولیه برای ساخت گیاهان متفاوت می باشد. باید بدانید که استفاده از مواد اولیه و غیر بازیافتی سبب می شود تا کیفیت گیاهان ساخته شده بالاتر و دارای انعطاف پذیری بیشتری باشند. عامل دیگری که بر روی هزینه های اجرایی دیوار سبز شاخه ای تاثیر گذار است تنوع گیاهان استفاده شده می باشد. با بالا رفتن تنوع هزینه های نهایی اجرا نیز بالاتر می رود . مورد دیگر تعداد گیاهان نصب شده در اجرا می باشد . اگر دیوار سبزی پرپشت و پر از برگ را در نظر دارید باید تعداد بالاتری از گیاهان مصنوعی شاخه ای را تهیه نمایید. در انتها باید به این نکته اشاره داشت که هزینه ی اجرای دیوار سبز شاخه ای از دیوار سبز پنلی بالاتر می باشد. 

اجرای گرین وال شاخه ای

سخن پایانی

اجرای دیوار سبز مصنوعی شاخه ای در یک فضا ، جلوه ای بسیار زیبا و طبیعی را در اختیار افراد قرار می دهد. شرکت کارینو سبز با در اختیار داشتن کارشناسان با تجربه در هر ساعت از شبانه روز ، آماده ی ارائه ی مشاوره و راهنمایی به شما کارفرمای گرامی و اجرای آن با استفاده از بهترین متریال و در کمترین زمان می باشند.برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09914515191 تماس بگیرید.

زندگی سبز با کارینو سبز


با ما در تماس باشید

تماس با ما