شعبه مرکزی : نیاوران
Karinosabzz@gmail.com

فلاور باکس فلزی

فلاور باکس ها اِلمانی بسیار زیبا و کاربردی برای زیباسازی در طراحی و اجرای محوطه سازی به شمار می آیند. همانطور که در مقاله ی اجرای فلاورباکس مطرح شد، با پیشرفت روز افزون صنعت محوطه سازی، فلاورباکس ها در متریال های متنوعی طراحی و اجرا می شوند. متخصصان شرکت کارینو سبز در این مقاله قصد دارند تا اطلاعات مفیدی را در زمینه ی فلاورباکس فلزی در اختیار شما قرار دهند. امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت ببرید. 

فلاورباکس فلزی چیست؟

فلاورباکس هایی که با استفاده از ورق های فلزی یا گالوانیزه طراحی و اجرا می شوند، به فلاور باکس فلزی معروف هستند. فلاورباکس فلزی به علت مقاومت بالا ، این امکان را به ما میدهد تا در شرایط آب و هوایی مختلف، در اشکال متنوع قابل اجرا باشد.

انواع فلاور باکس فلزی از نظر متریال اجرا

فلاورباکس های فلزی به چند دسته از نظر متریال تقسیم میشوند. انتخاب هر یک از این متریال ها بر اساس سلیقه و نظر شما قابل اجرا در سایز های متنوع می باشد. در ادامه به معرفی و بررسی هر یک از آن ها خواهیم پرداخت :

فلاورباکس گالوانیزه

استفاده از ورق های گالوانیزه به علت وجود عنصر روی (Zn) بر سطح خود، در برابر رطوبت، مقاومت بیشتری از خود نسبت به فلزات بدون روکش نشان می دهند. استفاده از ورق های گالوانیزه به علت قیمت تمام شده ی مقرون به صرفه، محبوب و پر طرفدار می باشد.

فلاورباکس آهنی

در این نوع از فلاورباکس، از ورق های فولادی استفاده می شود. این متریال فرم گیری و جوش پذیری بالایی دارد و  به علت قیمت ارزان بسیار مورد توجه قرار گرفته است.امروزه در معماری مدرن، برای اجرای فلاورباکس فلزی بر اساس دیگر اِلمان ها برای ایجاد زیبایی ظاهری از ورق های اکسید شده نیز استفاده می گردد.

فلاورباکس استیل

از ورق های استیل با گرید 316 یا 304 بدین منظور استفاده می گردد . طراحی و اجرای فلاورباکس استیل ، در محیط هایی که شرایط خورندگی و آسیب پذیری بالا می باشد، استفاده می شود. محیط های ساحلی یا فضاهای نزدیک به استخر از جمله محیط های با آسیب زیاد هستند. اجرای فلاورباکس های استیل، محوطه سازی شیک و جذابی را به ارمغان می آورد.

انواع فلاور باکس فلزی از نظر شکل اجرا 

مهندسان اجرایی شرکت کارینو سبز با استفاده از آخرین متدهای اجرایی روز دنیا ، می توانند فلاورباکس فلزی را بر اساس نیازها و کاربری های متنوع، کاملا مطابق با سلیقه شما طراحی و اجرا نمایند. در ادامه به بیان شکل های محبوب فلاورباکس فلزی خواهیم پرداخت :

  • فلاورباکس ثابت : فلاورباکس هایی که نیازی به جابجایی ندارند، در این دسته قرار می گیرند. این نوع فلاورباکس یکبار در محل مورد نظر قرار گرفته، نصب و اجرا میشود و جابجایی آن مشکل می باشد. فلاورباکس های فلزی ثابت در طراحی و اجرای روف گاردن و تراس سبز مورد استفاده قرار می گیرد.
  • فلاورباکس متحرک : طراحی این دسته از فلاورباکس بصورت چرخدار و متحرک می باشد. در فضاهایی مانند رستوران و کافه ها که نیاز است پس از مدتی تغییر دکوراسیون در آن ها صورت پذیرد بهتر است از فلاورباکس های فلزی چرخدار استفاده شود تا جابجایی را برای افراد سهل و ساده نماید.

کاربرد فلاورباکس فلزی

فلاورباکس های فلزی کاربردهای فراوانی دارند که در این بخش به بیان آن خواهیم پرداخت :

  1. فضای مسکونی : در تراس سبز ، بالکن و حیاط می توان از از فلاورباکس های فلزی استفاده نمود.
  2. فضای تجاری و اداری : برای ایجاد حس انرژی مثبت در پرسنل و مراجعه کنندگان می توان در این فضاها فلاورباکس فلزی را طراحی و اجرا نمود.
  3. فضاهای شهری : اجرای فلاورباکس فلزی و ترکیب آن با آبنما در پارک ها و  معابر عبور و مرور افراد می تواند از جمله مناسب ترین و تاثیرگذارترین کارها در جهت زیبا سازی فضای سبز شهری باشد.

مزایای فلاورباکس فلزی

فلاورباکس های فلزی نسبت به دیگر متریال های اجرایی فلاورباکس دارای مزیت هایی می باشند که در این بخش به آن ها اشاره ای خواهیم داشت :

  • به علت استفاده از ورق های فولادی و گالوانیزه نسبت به ضربه ، آسیب و شرایط مختلف آب و هوایی دارای دوام و مقامت بیشتری می باشند.
  • ورق های فلزی قابلیت شکل پذیری بالایی دارند می تواند بر اساس سلیقه و کاربری های متنوع به شکل های مختلفی در بیاید.
  • با استفاده از لیزر می توانید لوگوی شرکت یا هر طرحی را که تمایل دارید بر روی آن به زیبایی و ظرافت حک نمایید.

رنگ بندی فلاورباکس فلزی

شرکت کارینو سبز برای رنگ آمیزی ورق های فلزی و گالوانیزه از رنگ های الکترواستاتیک کوره ای استفاده می نماید. این رنگ ها با استفاده از نازل های رنگ بر روی فلاورباکس های فلزی می نشیند و پس از آن در دما و زمان معین در کوره قرار می گیرد تا این رنگ ها تثبیت شوند. رنگ های مختلفی بدین منظور استفاده می شود که مشکی ، سفید ، طوسی و سرمه ای از رایج ترین آن ها می باشند.

زهکشی داخل فلاورباکس فلزی

در فلاورباکس های فلزی اگر سیستم زهکشی اجرا نشود، پس از انجام آبیاری ، آب های اضافی در فلاورباکس سبب پوسیدگی ریشه های گیاه می شود. شرکت کارینو سبز با اجرای زهکشی در فلاورباکس های فلزی آب های اضافی را به سمت مخزن تعبیه شده برای اینکار هدایت کرده و می توان با خارج کردن مخزن آب های اضافی را خارج نمود.

قیمت فلاورباکس فلزی

هزینه طراحی و اجرای فلاورباکس فلزی به متریال ورق های استفاده شده بستگی دارد. عامل تاثیرگذار بعدی پیچیدگی یا ساده بودن طرح انتخابی می باشد. هر چقدر طرح مورد نظر سفارشی تر باشد قیمت نهایی آن نیز بالاتر می رود. ابعاد و متراژ مورد نظر برای اجرای فلاورباکس نیز بسیار مهم می باشد.

سخن پایانی

فلاورباکس های فلزی برای تکمیل فضای سبز و محوطه سازی اِلمانی بسیار محبوب و پرطرفدار می باشند. فلاورباکس های فلزی به علت شکل پذیری و فرم گیری بالا در انواع طرح ها مطابق با هر سلیقه ای قابل اجرا می باشند. کارشناسان شرکت کارینو سبز با اجرای پروژه های متعدد فلاورباکس فلزی و تجربه بالا در این زمینه ، آماده ارائه ی هرگونه مشاوره و راهنمایی رایگان به شما کارفرمای گرامی می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت با شماره تلفن 09914519151 و 09126838066 تماس حاصل فرمایید. با کارینو سبز ، زندگی سبز را تجربه کنید. 

موردی برای نمایش وجود ندارد.

با ما در تماس باشید

تماس با ما