شعبه مرکزی : نیاوران
Karinosabzz@gmail.com

آبنمای شیشه ای

در مقاله ی طراحی و اجرای آبنما به انواع متریال های قابل اجرا در ساخت آبنما پرداخته ایم. یکی از مدرن ترین شکل های آبنما، اجرای آبنما شیشه ای می باشد. آبنمای شیشه ای طرفداران خاص خود را دارد. متخصصان شرکت کارینو سبز قصد دارند تا اطلاعات مفیدی را در زمینه ی اجرای آبنمای شیشه ای در اختیار شما عزیزان قرار دهند. امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت ببرید.

طراحی آبنمای شیشه ای

طراحی آبنمای شیشه ای حتما باید توسط متخصصین با تجربه در این کار صورت گیرد. در ابتدا طراحان باید بررسی نمایند که اجرای آبنمای شیشه ای مناسب با دیگر اِلمان ها و دکوراسیون فضای شما می باشد یا خیر. طراحی آبنما برای دکوراسیون های مدرن رایج تر است زیرا آبنمای شیشه ای جزء آبنمای مدرن محسوب می شود. 

تجهیزات آبنمای شیشه ای

اجرای آبنمای شیشه ای نیاز به تجهیزات متعددی دارند که قصد داریم در این بخش شما را با این اجزا آشنا سازیم :

  • مخزن : کار مخزن جمع آوری آب و گردش دوباره ی آن در آبنما می باشد. مخزن از جمله مهم ترین اجزای آبنما محسوب می شود که کیفیت آن بسیار اهمیت دارد.
  • پمپ : این قطعه اصلی ترین اجزای آبنمای شیشه ای است که وظیفه ی آن به جریان در آوردن آب در آبنما می باشد.
  • نازل : این اجزا سبب ایجاد جریان آب بر روی شیشه ی آبنما می گردد.
  • لوله : از لوله های بسیار ظریف یک اینچی برای انتقال آب در آبنما استفاده می گردد.

فضاهای مناسب برای اجرای آبنمای شیشه ای

از آبنماهای شیشه ای می توان در فضاهای متنوعی استفاده نمود. اجرای آبنمای شیشه ای در فضای داخلی مناسب تر و رایج تر می باشد. در ادامه به بررسی برخی از فضاهای مناسب جهت اجرای آبنمای شیشه ای می پردازیم :

  1. باشگاه : حس پویایی و تحرک آب می تواند هارمونی جالبی را برای ایجاد نشاط و شادابی در ورزشکاران ایجاد نماید. ساخت یک آبنمای شیشه ای زیبا در باشگاه می تواند انتخاب بسیار خلاقانه ای باشد.
  2. لابی ساختمان و هتل : لابی ساختمان و هتل ها محلی برای انتظار و یا استراحت افراد می باشد. با اجرای یک آبنمای شیشه ای در لابی آرامش را به افراد و مراجعه کنندگان هدیه دهید.
  3. به عنوان پارتیشن و جدا کننده : از آبنمای شیشه ای می توان به عنوان یک پارتیشن و جدا کننده ی زنده ی فضاها نام برد. اجرای آبنمای شیشه ای به عنوان دیوار می تواند فضای بسیار جذابی را ایجاد نماید.
  4. استخر : در فضای استخر استفاده از آبنمای شیشه ای همراه با یک نورپردازی خاص برای شما فضایی منحصر به فرد را بوجود می آورد.
  5. دیوار منازل مسکونی : آبنمای شیشه ای می تواند مانند تابلویی بسیار زیبا بر روی دیوار های داخلی منازل طراحی و اجرا گردد. صدای آب سبب ایجاد فضایی آرامش بخش برای اهالی خانه می شود.

معایب آبنمای شیشه ای

در کنار تمام زیبایی هایی که آبنمای شیشه ای برای اجرای محوطه سازی دارد ، دارای معایبی نیز می باشد که در این قسمت به آن ها اشاره ای خواهیم داشت :

  • اجرای آبنمای شیشه ای در فضای بسته به علت کمبود اکسیژن باعث گندیدگی آب و بوی بد می شود .
  • اجرای آبنمای شیشه ای در فضاهای باز به علت تابش نور خورشید سبب تغییر رنگ و ایجاد جلبک می گردد.
  • پس از گذشت مدتی آب های ریخته شده از اطراف آبنما و تبخیر آب از روی شیشه سبب ایجاد لک بر روی آن می شود.

نورپردازی آبنمای شیشه ای

نورپردازی به دو صورت از بالا یا پایین انجام می گیرد. معمولا برای این کار از لامپ های  12 ولتی استفاده می گردد تا در زمان های قطعی یا اتصالی برق ، آسیبی به آبنما وارد نشود. طراحی یک نورپردازی خلاقانه برای آبنمای شیشه ای می تواند زیبایی آن را خصوصا در زمان شب، چند برابر نماید.

قیمت آبنمای شیشه ای

هزینه اجرای آبنمای شیشه ای به متریال و نوع شیشه ی بکار رفته در آن بستگی دارد. عامل بعدی که تاثیر مهمی در قیمت تمام شده ی آبنمای شیشه ای دارد ابعاد و متراژ آن می باشد. هر چقدر ابعاد مورد نظر برای اجرای پروژه بیشتر باشد، متریال و زمان اجرای آن بالاتر رفته و در نتیجه قیمت نهایی آن نیز بیشتر می شود.

سخن پایانی

اجرای آبنمای شیشه ای در یک فضا می تواند جلوه ای بسیار جذاب را برای محوطه ی شما به ارمغان بیاورد. کارشناسان شرکت کارینو سبز با بهره بردن از تجربه ی کافی در زمینه ی اجرای انواع آبنما، آماده ی ارائه ی هرگونه مشاوره و راهنمایی رایگان به شما کارفرمای گرامی در جهت انتخاب نوع آبنمای مناسب، برای فضای شما می باشند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت با شماره تلفن 09914519151 و 09126838066 تماس حاصل فرمایید. با کارینو سبز ، کارینو را تجربه کنید.

موردی برای نمایش وجود ندارد.

با ما در تماس باشید

تماس با ما