شعبه مرکزی : نیاوران
Karinosabzz@gmail.com

آبنما صخره ای

همانطور که در مقاله ی طراحی و اجرای آبنما به آن اشاره شد ، آبنماها با متریال های مختلفی بر اساس سلیقه ی کارفرمای گرامی طراحی و اجرا می گردند. آبنمای صخره ای یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین آن ها می باشد. متخصصان شرکت کارینو سبز در این مقاله قصد دارند تا اطلاعات مفیدی را در خصوص آبنمای صخره ای در اختیار شما عزیزان قرار دهند. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آبنما صخره ای چیست ؟

به آبنمایی که با استفاده از سنگ هایی که اشکال نامنظمی دارند ساخته می شوند، آبنمای صخره ای می گوییم. جریان آب به وسیله ی پمپ در آبنمای صخره ای انتقال پیدا می کند. لازم به ذکر است امروزه و با پیشرفت تکنولوژی و صنعت محوطه سازی ساخت آبنمای صخره ای با استفاده از مواد مصنوعی و سبک تر ، به جای سنگ های صخره ای واقعی صورت می پذیرد.

مزایای اجرای آبنما صخره ای

طراحی و اجرای آبنما صخره ای می تواند برای تکمیل محوطه سازی و فضای سبز دارای مزایای زیادی باشد. افزایش آرامش محیط به دلیل وجود عنصر آب ، کاهش آلودگی های صوتی ،خنک نمودن محیط اطراف ، افزایش رطوبت محیط  و ایجاد حس نزدیک به طبیعت به علت وجود سنگ ها از جمله مزایای طراحی و اجرای آبنمای صخره ای می باشد.

از آبنمای صخره ای در چه فضاهایی استفاده می شود ؟

از آبنمای صخره ای بیشتر برای فضاهای خارجی استفاده می گردد . در این بخش به بیان فضاهای مناسب جهت اجرای آبنمای صخره ای خواهیم پرداخت :

  • روف گاردن
  • تراس سبز
  • تالار و عمار های عروسی
  • میدان های سطح شهر
  • لابی هتل و ساختمان ها
  • فضاهای بیرونی رستوران و کافی شاپ

سنگ های مصنوعی آبنمای صخره ای از چه متریالی تولید می شوند ؟

در سال های نه چندان دور ساخت آبنما صخره ای تنها با استفاده از سنگ های طبیعی امکان پذیر بوده است. این سنگ ها علاوه بر وزن زیاد و دشواری در جابجایی پس از چند سال بر اثر تغییرات آب و هوایی دچار آسیب هایی نیز می شوند. امروزه با کمک تکنولوژی های به روز دنیا در ساخت سنگ های فایبرگلاس امکان پذیر شده است. این سنگ ها علاوه بر استجکام بالا و وزن سبک ، منعطف بوده و به هر شکلی قابل اجرا می باشند.

هزینه اجرای آبنما صخره ای

قیمت و هزینه ی اجرای هر یک از اِلمان های محوطه سازی موضوعی است که همواره برای کارفرمایان مورد بحث بوده است. هزینه اجرای آبنما علل خصوص هزینه اجرای آبنما صخره ای نیز می تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی باشد. مهم ترین عامل تاثیرگذار ابعاد و متراژ پروژه ی آبنمای مورد نظر می باشد. پس از آن جنس متریال به کار رفته و کیفیت آن ها می باشد. تجهیزات اجرایی از قبیل پمپ، نازل، لوله ها نیز می توانند بر قیمت آبنمای صخره  ای تاثیرگذار باشند.

نگهداری از آبنما صخره ای

پس از طراحی و اجرای هر اِلمانی در محوطه سازی ، نوبت به مرحله ی نگهداری از آن می رسد. نگهداری از آبنمای صخره ای نیز شامل بازدیدهای دوره ای از تجهیزات و سازه های آن میباشد. بررسی گرفتگی لوله ها ، سالم بودن نازل ها و شیر آب ، تمیزی و بهداشت آب از جمله کارهایی است که طی بازدیدهای دوره ای انجام می گیرد. شرکت کارینو سبز آماده ی ارائه ی هرگونه خدمات نگهداری برای آبنمای شما می باشد .

سخن پایانی

آبنمای صخره ای از جمله آبنماهای پرطرفدار می باشد که طراحی و اجرای آن در یک فضا می تواند تداعی کننده ی حس نزدیکی به طبیعت باشد. متخصصان و کارشناسان شرکت کارینو سبز بام سازان با بهره بردن از سال ها تجربه در زمینه ی طراحی و اجرای آبنما و پروژه های موفق و متعدد آبنمای صخره ای آماده ی ارائه ی هرگونه مشاوره و راهنمایی رایگان به شما کارفرمای گرامی در این زمینه می باشند . برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت با شماره 09914515191 و 09126838066 تماس حاصل فرمایید . 

با کارینو سبز ، کارینو تجربه کنید.

سوالات متداول

سنگ های محبوب و متداول برای اجرای آبنمای صخره ای چه می باشد؟

سنگ پوکه معدنی ، لاشه سنگ ها و قلوه سنگ های رودخانه ای از جمله محبوب ترین متریال برای آبنمای صخره ای می باشند .

چگونه می توانیم هزینه ساخت آبنمای صخره ای را کاهش دهیم؟

می توان با استفاده از سنگ های متنوع قیمت آبنما را کاهش یا افزایش داد اما به شما پیشنهاد می کنیم در قسمت تامین تاسیسات به فکر کاهش هزینه ها و استفاده از تجهیزات بی کیفیت نباشید .

چطور طراحی سفارشی خود برای آبنمای صخره ای را به مرحله اجرا برسانم؟

کارشناسان مجرب ما با بازدید از محل پروژه و اعمال تمامی نظرات ، پروژه ی آبنمای صخره ای شما را به بهترین نحو مرحله ی اجرا می رسانند .

موردی برای نمایش وجود ندارد.

با ما در تماس باشید

تماس با ما