شعبه مرکزی : نیاوران
Karinosabzz@gmail.com

پرگولا چیست ؟

با گسترش و پیشرفت هر روزه ی محوطه سازی ، اِلمان های جدید و متنوعی برای طراحی و اجرای محوطه سازی بوجود آمده است. یکی از پرطرفدارترین اِلمان پرگولا می باشد. متخصصان شرکت کارینو سبز در این مقاله به جمع آوری اطلاعات مهمی در زمینه ی پرگولا و اجرای آن پرداخته اند .امیدواریم تا از خواندن این مقاله لذت ببرید.

پرگولا چیست؟

ساختاری چهارچوب مانندی که دارای سقف صاف یا قوس دار است. این ساختار با متریال های متنوعی طراحی و اجرا می شود. از پرگولا بیشتر به عنوان سایبان استفاده می گردد. تفاوت اجرای آلاچیق و اجرای پرگولا در این است که شما می توانید به دلخواه خود سقف پرگولا را باز یا بسته نگه دارید اما سقف آلاچیق ثابت بوده و قابل تغییر نمی باشد.

انواع پرگولا از نظر متریال اجرا

پرگولا را می توان با متریال های مختلفی طراحی و اجرا نمود. چوب ، فلز ، ترموود و چوب پلاست از جمله محبوب ترین متریال ها برای اجرای پرگولا می باشد که هر کدام از آن ها دارای ویژگی های مخصوص به خود است. متریال چوب دارای وزن سبک تر، ظاهر ظریف تر و نزدیک به طبیعت، نسبت به فلز می باشد. در مقابل متریال فلز، نیاز به نگهداری کمتری دارد و در اثر تغییر آب و هوا کمتر دچار آسیب می شود.

کاربردهای پرگولا

اجرای پرگولا به عنوان اِلمانی مدرن می تواند بر اساس سلیقه و نظر کارفرما برای کاربردهای متنوعی مورد استفاده قرار بگیرد. در این بخش به بیان این کاربردها خواهیم پرداخت :

  • پرگولا در تراس : در اجرای تراس سبز های بزرگ برای ایجاد یک فضای زیبا و تکمیل محوطه سازی میتوان از پرگولا استفاده نمود. اجرای پرگولا می تواند سایبان مناسبی را برای شما به ارمغان آورد.
  • تکیه گاه گیاهان رونده : گیاهان رونده نیاز دارند تا سطح مناسبی را جهت تکیه گاه برای رشد خود داشته باشند. استفاده از پرگولا برای این گیاهان علاوه بر ایجاد زیبایی می تواند سایه مناسبی را برای شما ایجاد نماید.
  • تعیین مسیر : در محوطه سازی باغ ، محوطه ی تالارهای عروسی و ویلاها می توان از پرگولا برای تعیین مسیر رفت و آمد استفاده نمود. استفاده از گیاهان بر روی پرگولا ، مسیر بسیار با شکوهی را بوجود می آورد.
  • فضای دورهمی و مهمانی : اجرای پرگولا در یک روف گاردن می تواند فضای بسیار مناسب جهت برگزاری جلسات کاری ، دورهمی ، فضایی برای استراحت افراد و خانواده ها فراهم آورد.

مزایای پرگولا

مهم ترین مزیت پرگولا، افزایش زیبایی فضای سبز می باشد. اجرای پرگولا بر روی افزایش قیمت سازه تاثیر گذار می باشد. پرگولا با ایجاد فضایی نیمه سایه می تواند زیبایی را از لحاظ بازی با نور نیز ایجاد نماید. امکان رشد گیاهان بر روی آن و داشتن سقفی گیاهی از دیگر مزایای پرگولا می باشد. 

فضاهای مناسب اجرای پرگولا

  • رستوران و کافه
  • تالار و باغ عروسی
  • تراس یا بالکن
  • فضاهای اداری
  • روف گاردن
  • محوطه سازی حیاط

هزینه اجرای پرگولا

همانطور که می دانید سازه ی پرگولا باید مقاومت کافی در مقابل شرایط آب و هوایی مختلف را داشته باشد. بنابراین لازم است تا با استفاده از مواد و متریال با کیفیت ساخته شود. کیفیت متریال تاثیر بسیاری بر روی قیمت تمام شده ی پرگولا برای شما کارفرمای گرامی دارد. ابعاد تیرها ، تعداد نرده های طراحی شده ، جنس سازه ، ابعاد و رنگ های استفاده شده برای ساخت پرگولا ، همگی از عوامل تاثیرگذار بر روی هزینه ی اجرای پرگولا می باشند.

سخن پایانی

طراحی و اجرای پرگولا برای ایجاد یک فضای دنج و زیبا می تواند انتخاب خلاقانه و هوشمندانه ای باشد. کارشناسان شرکت کارینو سبز با بهره بردن از آخرین متدهای روز دنیا و تجربه ی پروژه های متعدد و موفق در زمینه اجرای پرگولا ، آماده ی ارائه ی مشاوره و راهنمایی رایگان به شما کارفرمای گرامی می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت با شماره تلفن 09914519151 و 09126838066 تماس حاصل فرمایید. با کارینو سبز ، کارینو تجربه کنید

موردی برای نمایش وجود ندارد.

با ما در تماس باشید

تماس با ما