شعبه مرکزی : نیاوران
Karinosabzz@gmail.com

طراحی و اجرای فضای سبز

با گسترش زندگی شهری ، کمبود فضای سبز به شدت حس می شود . از مهمترین بخش ها در اجرای محوطه سازی ، اجرای فضای سبز می باشد . وجود فضای سبز در یک محیط دارای فواید و مزایای زیادی می باشد که کارشناسان کارینو سبز در این مقاله قصد دارند تا اطلاعات مفیدی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهند. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

اجرای فضای سبز

به طراحی و کاشت اصولی گیاهان و درختان بر اساس اقلیم آب و هوایی منطقه ، اجرای فضای سبز می گویند . اجرای فضای سبز برای هر فضایی شرایط خاص خود را دارد و باید تمامی شرایط محیطی و آب و هوایی در نظر گرفته شود زیرا عدم توجه به این نکات سبب از بین رفتن شادابی و نشاط فضای سبز و کوتاه شدن عمر آن می شود.

فواید اجرای فضای سبز

اجرای فضای سبز دارای مزیت های فراوانی برای محیط و افراد می باشد که در ادامه به بیان آن ها خواهیم پرداخت :

  • از مزایای اجرای فضای سبز برای محیط می توان به کاهش آلودگی هوا و کاهش آلودگی صوتی اشاره نمود .
  • اجرای فضای سبز سبب خنک تر شدن محیط اطراف می شود.
  • سبب جلوگیری از فرسایش خاک می شود .
  • از جمله مزیت های اجرای فضای سبز برای افراد ایجاد محیطی آرام و سرسبز برای گذراندن اوقات فراغت و برگذاری جلسات یا دورهمی می باشد.

فضاهای مناسب جهت اجرای فضای سبز

تقریبا در هر فضایی که امکان کاشت گیاهان و درختان وجود دارد می توان یک فضای سبز اصولی را طراحی و اجرا نمود .در این بخش به معرفی برخی از محبوب ترین فضاها برای اجرای فضای سبز خواهیم پرداخت :

اجرای فضای سبز پارک

یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین فضاها برای اجرای فضای سبز می باشد . باید توجه داشت که گیاهان و گل هایی که بدین منظور استفاده می شوند دارای قدرت تحمل ، ماندگاری و نیاز به رسیدگی کمی داشته باشند . همچنین فضاهای رفت و آمد افراد باید به گونه ای طراحی شود که آسیبی به فضای سبز وارد نشود .

اجرای فضای سبز شهری

میدان ها و پیاده رو ها در این دسته قرار می گیرند . گیاهان مورد استفاده در فضای سبز شهری اغلب دارای مقاومت بالا در برابر نور خورشید و کم آبی می باشند و بیشتر در بستری از چمن اجرا می شوند . مجسمه های سبز که با استفاده از شکل دادن به بوته ی گیاهان بوجود می آیند در ایجاد فضای سبز شهری اِلمانی پر طرفدار به شمار می آیند.

اجرای فضای سبز تالار

در مورد فضای سبز تالارها باید فضاهای رفت و آمد در تلفیق با فضای سبز اجرا شوند زیرا این فضا همواره میزبان تعداد بالایی از افراد به صورت همزمان می باشد. در اجرای فضای سبز شهری در کنار استفاده از اِلمان های مختلف بحث نورپردازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا در هنگام شب و تاریکی هوا ، زیبایی های اجرای فضای سبز بدون اجرای نورپردازی نمی تواند نمایان شود.

اجرای فضای سبز بالکن و تراس

اگر به دنبال داشتن یک فضای سبز شخصی می باشید بالکن یا تراس بهترین گزینه برای شما می باشد . در این بخش چون اغلب با فضایی کوچک و محدود رو به رو هستیم باید به استفاده از فلاورباکس ها و یا اجرای دیوار سبز روی بیاوریم . انتخاب گل ها و گیاهان باید به گونه ای باشد که با تعداد کم ، بیشترین زیبایی و جلوه را برای محیط به ارمغان بیاورد. استفاده از گیاهان رونده و پیچک ها برای ایجاد فضای سبز در بالکن ها بسیار رایج می باشد.

اجرای فضای سبز محوطه ساختمان

برای اجرای فضای سبز در محوطه های ساختمان روش های متنوعی وجود دارد . کاشت و اجرای چمن ، کاشت شمشاد ، کاشت نهال های میوه و استفاده از گل های فصلی از مناسب ترین راه ها برای ایجاد فضای سبز در محوطه ساختمان می باشند . استفاده از هر یک از این روش ها به میزان بودجه ی اختصاص داده شده به پروژه توسط کارفرما و البته شرایط محیطی بستگی دارد .

اجرای فضای سبز محیط های دارای شیب

برای اینگونه زمین ها نیز می توان فضای سبز مناسبی اجرا نمود اما اجرای آن نیازمند بررسی شرایط می باشد . انتخاب گیاهان باید به گونه ای باشد که ریشه ی آن ها مقاومت بالایی در برابر سیلاب داشته باشند. به طور کلی اجرای فضای سبز در زمین های شیب دار امری تخصصی و نیازمند مهارت می باشد.

اصول طراحی و اجرای فضای سبز

  • طراحی شکل، اندازه و سبک و رنگ گیاه
  • شرایط سازگاری گیاه و اکولوژی محیط
  • هزینه های نگهداری و آبیاری گیاهان
  • طراحی و کاشت گیاهان فضای سبز و فاصله مناسب میان آنها
  • چگونگی ارتفاع میزان شاخه ها و برگ های آن نسبت به گیاهان اطراف و نورگیر بودن آن
  • انتخاب گزینه های مناسبی از گیاهان برای کاهش آلودگی ها و صدا های آزار دهنده

هزینه اجرای فضای سبز

هزینه اجرای فضای سبز در محیط های مختلف ، در ابتدا به طرح مورد نظر و سادگی یا پیچیدگی آن بستگی دارد . عامل موثر بعدی به انتخاب گیاهان بستگی دارد . فراوانی یا کمیاب بودن هر یک از گیاهان تاثیر مستقیمی بر روی هزینه های نهایی اجرای فضای سبز خواهد داشت . در انتها تعداد اِلمان هایی که برای اجرا در فضای سبز خود انتخاب می نمایید میتواند بر روی هزینه های شما موثر باشد. انتخاب طرح های ساده و گیاهانی که فراوانی بیشتری دارند به همراه اجرای الِمان هایی با تعداد کم ، می تواند هزینه های مربوط به اجرای فضای سبز را به حداقل ممکن برساند .

خدمات نگهداری پس از اجرای فضای سبز

مهم ترین اقدام پس از اتمام مراحل اجرای فضای سبز ، مهیا نمودن شرایط برای نگهداری از فضای سبز می باشد . اگر مرحله ی نگهداری به درستی صورت نگیرد سبب اتلاف هزینه و وقت شما کارفرمای گرامی خواهد بود . آبیاری ، کوددهی و هرس به موقع گیاهان و درختان باعث افزایش طول عمر آن ها و شادابی و نشاط گیاهان می گردد.  شرکت کارینو سبز با در اختیار داشتن گروهی از کارشناسان با تجربه در زمینه ی خدمات نگهداری آماده ی یاری رساندن به شما در این زمینه می باشد .

سخن پایانی

امروزه اجرای فضای سبز پر طرفدارترین روش برای تبدیل فضاهای بلااستفاده ی شهری به فضاهایی سرسبز و دلنشین می باشد . اجرای فضای سبز برای افراد و محیط دارای مزایای بسیاری می باشد . برای جلوگیری از تحمیل هزینه های اضافی و صرفه جویی در وقت خود به شما پیشنهاد می کنیم تا حتما پیش از اقدام برای اجرای فضای سبز با افراد با تجربه در این زمینه مشورت نمایید.

کارشناسان شرکت کارینو سبز با تکیه ی بر تجربه ی فراوان در زمینه ی اجرای فضای سبز و الِمان های محوطه سازی آماده ی ارائه ی هرگونه مشاوره و راهنمایی رایگان به شما کارفرمای گرامی می باشند . برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام دقیق قیمت ها با شماره تلفن های 09914519151 و 09126838066 تماس حاصل فرمایید. با کارینو سبز ، کارینو تجربه کنید.

موردی برای نمایش وجود ندارد.

با ما در تماس باشید

تماس با ما