شعبه مرکزی : نیاوران
Karinosabzz@gmail.com

گرین وال چیست ؟

دیوار سبز یا در لغت انگلیسی Green Wall یا به صورت کلی فضای سبزی که به شکل عمودی و جذاب بر روی دیوار اجرا می شود. که این اِلمان جذاب محوطه سازی در راستای ایجاد فضایی سبز بسیار مورد توجه قرارگرفته است. در رستوران ها، کافه ها، خانه ها ، مراکز تجاری و نمایشگاهی و ادارات استفاده می شود. ایجاد یک فضای سبز جذاب و زیبا در محیط خاکستری و سرد شهری می تواند کمک کننده باشد برای لذت بردن از طبیعت و القای حس آرامش. گرین وال ها می توانند هم در فضا های باز و هم در فضا های بسته، در هر شرایط محیطی مختلف، اجرا شوند. استفاده از این باغ عمودی ها، در شکل ساختمان ها علاوه بر ویژگی های زیبایی مزایایی نیز دارد که سبب افزایش قیمت ملک هم می شود. 

گرین وال چیست

همه چیز راجب گرین وال 

گرین وال ها محیط رشد گیاهان بر روی سطح دیوار هستند. در این سازه های عمودی، انواع مختلفی از گیاهان زینتی به هم متصل شده اند. گیاهان این اِلمان اغلب در محیط هایی خاکی یا آبی کاشته می شوند. از آنجایی که اکثرا در گرین وال از گیاهان زنده و طبیعی استفاد میشود، ملزم اجرای سیستم آبیاری قطره ای نیز میباشند. گرین وال ها در ظاهر نمونه های مختلفی دارد که اغلب به علت پوشش گیاهی متناسب با شرایط آب و هوایی آن فضا میباشد.در طی گذشت زمان ، هنگامی که گیاهان به رشد کافی رسیدند و با سرسبزی خود تمام دیوار را پوشاندند، دیوار سبز تکمیل می شود و زیبایی و جذابیت بی نظیری را به فضا انتقال می دهد.

گرین وال

انواع سبک های گرین وال

گرین وال ها انواع متفاوتی دارند که در طراحی و اجرا، متریال و شرایط محیط و... متفاوت هستند. به طور کلی گرین وال ها به دو دسته گرین وال طبیعی و گرین وال مصنوعی تقسیم می شوند که هر یک از دسته بندی ها، زیر مجموعه هایی دارد. به صورت کلی گرین وال ها را از نظر اندازه، طرح، سبک اجرا و متریال می توان به انواع مختلفی تقسیم بندی کرد که این تقسیم بندی عبارت اند از:

  1. دیوار سبز هیدروپونیک
  2. دیوار سبز شبکه ای
  3. دیوار سبز مدولار
  4. دیوار سبز کابلی
  5. دیوار سبز ترکیبی
  6. دیوار سبز خزه ای 

مزایای گرین وال

مزایا و ویژگی های گرین وال

به صورت کلی اجرای گرین وال، علل خصوص گرین وال طبیعی راه بسیار مطمئنی در جهت پوشاندن خرابی های ساختمان و دید بصری زیبا کاربرد دارد. طبق آمار نیم قرن گذشته، متقاضیان و افراد زیادی برای کاهش آلودگی هوا و از بین رفتن استرس، خشم و اضطراب به اجرای فضای های سبز در مکان های داخلی و خارجی ساختمان پرداخته اند.اجرای گرین وال سبب بهبود و افزایش کیفیت هوا و علاوه بر آن ، هوشیاری و افزایش انرژِی افراد حاضر نیز است.اجرای گرین وال را می توان بر اساس بودجه مورد نظر، با طرح های متفاوتی اجرا نمود. هزینه اجرای گرین وال بستگی به گیاهان انتخاب شده، شرایط محل، متراژ و... دارد. 

انواع گرین وال

اهمیت استفاده از گرین وال

طراحی و اجرای گرین وال جلوه بصری بسیار فوق العاده را برای مشتریان علل خصوص مشتریان بالقوه ایجاد می کند. هم چنین تمام ویژگی های مثبت گیاهان را برای ساختمان، خانه یا محیط کار فراهم و ایجاد می کند. دیوار سبز طبیعی در معماری و طرح بیوفیلیک قرار گرفته است که می تواند به پرورش و بهبود خلاقیت، کاهش اضطراب و سایر نگرانی های محیط کاری از جمله بی حوصلگی، استرس، و کاهش خشم کارمندان کمک کند. علاوه بر آن گرین وال ها یکی از اِلمان های کلیدی و اصلی و پر طرفدار در اجرای فضای سبز و محوطه سازی هستند.

گیاهان مناسب گرین وال

گیاهان مناسب برای گرین وال

  • گیاهان مناسب در گرین وال داخلی:  بهترین گزینه برای انتخاب گیاهان مناسب گرین وال داخلی، گیاهان گرمسیری و گیاهان آپارتمانی هستند، زیرا این گیاهان مجبور نیستند که تغییرات دمایی و شرایط جوی را متحمل شوند اگر چه که رطوبت این گیاهان همچنان متفاوت است و در صورت نگهداری نامناسب و عدم توجه ممکن است که دچار مشکلاتی شوند. 
  • گیاهان مناسب در گرین وال بیرونی: به طور کلی گیاهان مناسب گرین وال بیرونی باید مقاومت و استقامت بالایی داشته باشند، زیرا باید تغییر دمای فصلی، باد، ماندن زیر تابش مستقیم نور خوشید و عوامل محیطی را تحمل کنند. تعداد گیاهان مورد استفاده در دیوارسبز بیرونی از گیاهان مورد استفاده در دیوار سبز داخلی کمتر میباشد و انتخاب شما را محدود کرده است. 

سخن پایانی

اجرای گرین وال یک اِلمان فوق العاده و بسیار کاربردی در حیطه لند اسکیپ می باشد. در فضا هایی که می توانید شرایطی همچون دریافت نور خورشید به مقدار مناسب و آبیاری منظم را ایجاد کنید، یکی از بهترین گزینه ها برای زیباتر سازی نمای داخلی و بیرونی ساختمان، اجرای گرین وال می باشد. کارشناسان و متخصصین شرکت کارینو سبز با داشتن سالها تجربه در زمینه اجرای انواع گرین وال ها، آماده ارائه هر گونه راهنمایی و مشاوره به صورت رایگان به شما کارفرمای گرامی می باشند. برای دریافت و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن های 09914515191 و 09126838066 تماس حاصل فرمایید.

با کارینو سبز، کارینو تجربه کنید. 

موردی برای نمایش وجود ندارد.

با ما در تماس باشید

تماس با ما