شعبه مرکزی : نیاوران
Karinosabzz@gmail.com

چمن مصنوعی

در زندگی شهری امروزی ممکن است مراقبت و نگهداری از گیاهان طبیعی و فضای سبز برای همه ی افراد امکان پذیر نباشد. با پیشرفت صنعت محوطه سازی برای افرادی که علاقمند به طبیعت هستند، اما امکان انجام مراقبت های مود نیاز آن را ندارند روش هایی پیش بینی شده است. یکی از این راه ها استفاده از چمن مصنوعی می باشد. در این مقاله شما را با این اِلمان پرطرفدار آشنا خواهیم نمود. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

چمن مصنوعی چیست؟

چمن هایی که با استفاده از الیاف پلی پروپیلن یا الیاف پلی اتیلن تشکیل می شوند و از لحاظ ظاهری بسیار به چمن های طبیعی شبیه هستند، چمن مصنوعی نام دارد. این چمن ها در ابتدا برای اجرا در مکان های ورزشی تهیه و تولید شده اما امروزه کاربردهای بسیاری در کف سازی محوطه دارد.

مزایای چمن مصنوعی

اجرای چمن مصنوعی در زیباسازی کف سازی محوطه دارای مزایای بسیاری می باشد. در این بخش به بیان این مزیت ها خواهیم پرداخت :

  • مهم ترین مزیت استفاده از چمن مصنوعی عدم نیاز آن به آبیاری و کوددهی می باشد. عدم نیاز چمن مصنوعی به نگهداری، سبب کاربرد آن در اکثر فضاها شده است.
  • چمن های طبیعی پس از مدتی نیاز به هرس های دوره ای دارند که چمن های مصنوعی از این کار نیز بی نیاز می باشند.
  • با گسترش تکنولوژی و طراحی محوطه سازی ، چمن هایی مصنوعی در شکل ها و رنگ های متنوعی در بازار عرضه می شوند که می توانند پاسخگوی هر سلیقه ای باشند.

کاربرد چمن مصنوعی

چمن های مصنوعی به علت عدم نیاز به نگهداری ، کاربردهای فراوانی در فضاهای مختلف دارند. در این قسمت به بیان و بررسی کاربردهای چمن مصنوعی در فضاهای مختلف خواهیم پرداخت : 

چمن مصنوعی باشگاه ورزشی

 یک کف سازی زیبا و با دوام که نیاز به مراقبت خاصی ندارد می تواند انتخاب هوشمندانه ای برای یک باشگاه ورزشی باشد .

چمن مصنوعی بالکن یا تراس

 برای داشتن یک فضای سبز شخصی ، یک تراس سبز می تواند انتخاب خوبی باشد. اجرای چمن مصنوعی تایلی با نصب راحت و بی دردسر در کمترین زمان میتواند فضای تراس یا بالکن جذابی را برای شما به ارمغان بیاورد.

چمن مصنوعی زمین بازی کودکان

  از آنجایی که در زمین های بازی کودکان امکان افتادن یا ضربه دیدن زیاد می باشد لازم است تا حتما کفپوشی برای آن تعبیه گردد. اجرای چمن مصنوعی در این فضا علاوه بر زیبایی خاصیت ضربه گیر بودن را نیز به فضا می افزاید.

چمن مصنوعی زمین ورزشی

 برای زمین های ورزشی از جمله فوتبال و گلف اجرای چمن هایی که در کوتاه مدت دچار فرسودگی و آسیب نشوند، اهمیت زیادی دارد. اجرای چمن مصنوعی مخصوصا برای زمین هایی که امکان مراقبت از چمن طبیعی برای افراد وجود ندارد، گزینه ی مناسبی می باشد.

خرید چمن مصنوعی

در قیمت چمن مصنوعی چندین عامل تاثیرگذار می باشند. افراد می توانند بر اساس بودجه ی اختصاصی خود هر یک از این موارد را در نظر بگیرند. شرکت سازنده ، کیفیت چمن ، جنس ، دوام و مقاومتی که در برابر شرایط محیطی مختلف چمن از خود نشان می دهد از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت چمن مصنوعی می باشد.

نگهداری از چمن مصنوعی

برای حفظ کیفیت و افزایش طول عمر چمن مصنوعی بهتر است تا با رعایت نکاتی ساده از آسیب به این المان خودداری نمایید . در این بخش به تعدادی از نکات نگهداری چمن مصنوعی اشاره ای خواهیم داشت :

  • از ریختن مواد شیمیایی خصوصا موادی که از مشتقات بنزین می باشند خودداری کنید .
  • برای چمن های مصنوعی زمین های ورزشی حتما از کفش با عاج های مخصوص چمن مصنوعی استفاده گردد .
  • بر روی چمن مصنوعی از ابزار نوک تیز مانند میخ یا تیغ استفاده نشود .
  • استعلام دخانیات و ریختن مواد آتش زا بر روی آن سبب بروز خساراتی می گردد .
  • به منظور جلوگیری از حوادث احتمالی ، چمن مصنوعی را به دور از سیم و کابل برق نگهداری نمایید .
  • استفاده از پوشش هایی با رنگ سفید از جنس کتانی می تواند در مواقع تابش آفتاب از آسیب به آن جلوگیری نماید .

سخن پایانی

چمن مصنوعی از اِلمان های بسیار پرکاربرد در اجرای کف سازی می باشد که در سال های اخیر طرفداران فراوانی را به خود جذب نموده است. عدم نیاز به نگهداری ، قیمت مقرون به صرفه و نصب سریع از جمله مزایای چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی می باشد. کارشناسان شرکت کارینو سبز با بهره مندی از تجربه های فراوان در زمینه ی خرید و فروش چمن مصنوعی، آماده ی ارائه ی هرگونه مشاوره و راهنمایی رایگان به شما کارفرمای گرامی می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت با شماره 09914519151 و 09126838066 تماس حاصل فرمایید . با کارینو سبز ، کارینو تجربه کنید.

موردی برای نمایش وجود ندارد.

با ما در تماس باشید

تماس با ما