شعبه مرکزی : نیاوران
Karinosabzz@gmail.com

دیوار سبز مصنوعی

همانطور که در مقاله ی اجرای دیوار سبز بیان شد، گرین وال ها شامل دو دسته ی دیوار سبز طبیعی و دیوار سبز مصنوعی می باشند. متخصصان شرکت کارینو سبز در این مقاله قصد دارند تا اطلاعات مفید و لازم ، جهت آشنایی کامل با دیوار سبز مصنوعی را در اختیار شما بگذارند. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

دیوارسبز مصنوعی چیست ؟

دیوارسبز مصنوعی یا گرین وال مصنوعی به معنی دیوارهایی هستند که گیاهان و گل های مصنوعی به روی سطح آن ها نصب می شود. این سبک از گرین وال طبق معمول در فضاهای داخلی یا بیرونی ساختمان ها مورد استفاده و اجرا قرار می گیرند و به عنوان یک عنصر تزیینی و زینتی مهم محسوب می شوند.

دیوار سبز مصنوعیانواع دیوار سبز مصنوعی

گرین وال مصنوعی از لحاظ شکل اجرایی به سه دسته ی پنلی و شاخه ای و ترکیبی تقسیم می شود. کارفرمای گرامی بر اساس سلیقه و البته ی بودجه ی اختصاص داده به پروژه ی خود می تواند هر یک از این نوع را برای اجرا انتخاب نماید.

گرین وال مصنوعی شاخه ای 

 در این دسته از اجرای دیوار سبز مصنوعی ، گیاهان به شکل جدا از یکدیگر می باشند که به آن دیوار سبز شاخه ای گفته می شود. استفاده از گیاهان متنوع و گوناگون و به اصطلاح به شکل و صورت جنگلی موجب بوجود آمدن چهره ای مشابه به دیوار سبز طبیعی و بسیار زیبا خواهد شد .

گرین وال مصنوعی پنلی 

این سبک گرین وال با استفاده و اجرای پنل هایی در ابعاد آماده شده اجرا می شود و در مقایسه با سبک دیوار سبز شاخه ای دارای قیمت پایین تر و به صرفه تری می باشد. در صورت تمایل برای آشنایی بیشتر با این مدل مقاله ی دیوار سبز پنلی را مطالعه نمایید.

گرین وال مصنوعی

گرین وال مصنوعی ترکیبی

همانطور که در بالاتر در رابطه با گرین وال پنلی و شاخه ای آشنا شدید، در سیستم دیوار سبز مصنوعی ترکیبی با ترکیب 2 مدل شاخه ای و پنلی یک نمای بسیار زیبا و فوق العاده در فضا ایجاد می کند. یکی از مزیت های گرین وال های ترکیبی نسبت به دیگر سبک های گرین وال مصنوعی می توان به نمای طبیعی آن اشاره کرد. 

در چه فضاهایی از گرین وال مصنوعی استفاده می شود ؟

گرین وال مصنوعی به عنوان یک عنصر زیبا و زینتی در انواع فضاها مورد استفاده قرار می گیرد. این اِلمان می تواند در زمینه های مختلفی مانند طراحی داخلی ساختمان ها ، فضاهای تجاری اداری ، واحد های مسکونی ، رستوران ها و کافه ها ، هتل ها ، دفاتر کار و حتی فضاهای عمومی مورد استفاده قرار گیرد.

گرین وال مصنوعی چگونه نگهداری می شود؟

  • پاکسازی گرد و غبار و لکه های موجود روی برگ های مصنوعی
  • اسپری کردن آب به روی برگ های مصنوعی برای طراوت و شادابی بخشیدن و حفظ زیبایی دیوارسبز 
  • به صورت دوره ای دیوار سبز را بررسی کنید درصورت لزوم اصلاح قطعات آسیب دیده یا کاهش یافته
  • رعایت راهنمایی نگهداری تولیدکننده که معمولا دستورعمل های خاصی دارند.

اجرای دیوار سبز مصنوعی

تنوع گیاهی برای دیوار سبز مصنوعی

همانطور که در مقاله ی گیاهان مناسب دیوار سبز داخلی و بیرونی به آن اشاره کردیم ، تنوع گیاهی برای دیوار سبز طبیعی بسیار بالا می باشد. حال با توجه به گسترش و پیشرفت روز افزون صنعت اجرای محوطه سازی ،می توانید از هر تنوع گیاهی طبیعی که در دنیا وجود دارد نمونه ساخته شده از پلی اتیلن و مصنوعی آن را در اختیار داشته باشید. اگر انتخاب شما دیوار مصنوعی شاخه ای باشد می توانید از گیاهان مختلف بیشتری در کنار یکدیگر استفاده نمایید و جلوه طبیعی تری را برای دیوار سبز خود فراهم کنید.

طول عمر دیوار سبز مصنوعی

درست است که گفته شده گرین وال مصنوعی نیاز به نگهداری خاصی ندارد ، اما لازم به ذکر است تا به نکاتی که در همین مقاله به آن اشاره شده را حتما رعایت کنید تا بتوانید دیوار سبز مصنوعی خود را برای سال های بیشتری در اختیار داشته باشید. نگهداری از گرین وال مصنوعی زمان زیادی را به خود اختصاص نمی دهد و توجه ماهانه به آن کافی می باشد.

طراحی دیوار سبز مصنوعی

مزایای دیوار سبز مصنوعی

  • حفاظت از سازه : یکی از مهم ترین مزایای دیوار سبز مصنوعی خاصیت محافظت از سازه در برابر تغییرات دمایی و آسیب های احتمالی می باشد .
  • خاصیت عایق : اجرای دیوار سبز مصنوعی می تواند تغییرات و کاهش دمایی برای هر فضایی را به حداقل برساند و به عنوان عاملی برای بهینه سازی و بهبود بخشیدن مصرف انرژی نیز محسوب شود .
  • زیبا سازی : هر سازه یا ساختمانی ممکن است دارای نقص ها و عیب ها باشد که پوشاندن آن ها به وسیله اجرای دیوار سبز مصنوعی می تواند یک انتخاب بسیار هوشمند و خلاقانه باشد.
  • نگهداری آسان : از جمله مهم ترین مزایای دیوار سبز مصنوعی را می توان عدم نیاز به آبیاری و نگهداری خاص آن به شمار آورد .
  • کاهش صدا : از دیگر مزیت های اجرای دیوار سبز مصنوعی کاهش سر و صدا و رفع آلودگی صوتی برای فضای مورد نظر می باشد .
  • عدم حضور آفات : همانطور ک می دانید گیاهان طبیعی اغلب ممکن است دچار آفات و درگیر حشرات شوند. دیوار سبز مصنوعی از این جهت نیز گزینه ی خوبی برای افرادی که امکان مراقبت از گیاهان طبیعی را ندارند،باشد .
  • مقرون به صرفه بودن : اجرای یک دیوار سبز مصنوعی علاوه بر اجرای سریع تر نسبت به دیوار سبز طبیعی ، هزینه های کمتری را نیز برای کارفرمای گرامی خواهد داشت .
  • وزن کمتر : اجرای دیوار سبز مصنوعی به علت عدم نیاز به وجود خاک ، وزن کمتری را بر سازه تحمیل کرده و برای اجرا در مکان های مرتفع هیچ گونه محدودیتی ندارد.

اجرای گرین وال مصنوعی

معایب اجرای دیوار سبز مصنوعی

به صورت کلی طبیعی است که گرین وال مصنوعی مزایا و ویژگی های یک دیوار سبز طبیعی را ندارد. گیاهان طبیعی هوای اطراف را تازه می کنند و به خنک سازی هوا کمک می کند و هوا را تصفیه می کند و با تولید اکسیژن هوای پاک را به فضای اطراف هدیه می دهند. علاوه بر آن گیاهان طبیعی به مرطوب سازی هوا کمک می کنند و در محیط های داخلی می توانند حس بهتری را به افراد القا کند.

هزینه اجرای گرین وال مصنوعی

هزینه اجرای دیوار سبز مصنوعی در مقایسه با دیوار سبز طبیعی بسیار کم تر و مناسب تر می باشد. از موارد تاثیر گذار بر روی هزینه اجرای دیوار سبز مصنوعی در قدم اول انتخاب نوع آن می باشد. گرین وال مصنوعی از نوع پنلی هزینه ی تهیه و اجرای پایین تری نسبت به نوع شاخه ای دارد. قدم بعدی محاسبه ی متراژ برای اجرای گرین وال می باشد. با بالا رفتن مساحت اجرایی ، نیاز به متریال بیشتر و صرف زمان بیشتر برای به اتمام رساندن پروژه می باشد.

هزینه اجرای دیوار سبز مصنوعی

سخن پایانی

گرین وال مصنوعی با داشتن مزیت های فراوان و امکان اجرا در تمامی فضاها ، به یکی از محبوب ترین الِمان های محوطه سازی تبدیل شده است. کارشناسان شرکت کارینو سبز با تجربه ی بالا در زمینه ی طراحی و اجرای انواع دیوار سبز مصنوعی آماده ی ارائه ی هرگونه مشاوره و راهنمایی رایگان به شما کارفرمای گرامی می باشند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09914515191 تماس حاصل فرمایید. با کارینو سبز ، کارینو تجربه کنید.

با ما در تماس باشید

تماس با ما