شعبه مرکزی : نیاوران
Karinosabzz@gmail.com

محوطه سازی حیاط

در زندگی شهرنشینی امروزی که همواره با کمبود فضای سبز مواجه هستیم ، بهره بردن از هر فضا ، فارغ از کاربری و متراژ آن برای اجرای فضای سبز لازم و ضروری می باشد. محوطه سازی حیاط یکی از بهترین روش هایی است که می توان بوسیله ی آن بهترین و مفیدترین استفاده را از حیاط خود داشته باشید. متخصصان شرکت کارینو سبز در این مطلب به چگونگی طراحی و اجرای محوطه سازی برای حیاط پرداخته اند. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

محوطه سازی حیاط

طراحی محوطه سازی حیاط

در طراحی محوطه سازی برای حیاط یک خانه باید نکاتی را در نظر داشته باشیم . در این بخش به بیان تعدادی از این نکات ضروری و مهم خواهیم پرداخت :

  1. سَبک خانه و سازه : برای طراحی محوطه ی حیاط، حتما باید نوع معماری سازه ی اصلی در نظر گرفته شود. هارمونی و یک شکل بودن سبک محوطه سازی حیاط و سازه ی اصلی بسیار بر زیبایی و جذابیت محیط تاثیر دارد.
  2. ابعاد و متراژ : اندازه و مساحت حیاط نکته ای است که حتما باید مد نظر طراحان گرامی قرار گیرد، چرا که استفاده از اِلمان ها با ابعاد بزرگ سبب دلگیری و شلوغی فضا می گردد.
  3. کاربری : پیش از اقدام برای طراحی لازم است تا کارفرمای گرامی انتظاراتی که از فضای حیاط دارد را مطرح نماید. اگر حیاط را بیشتر فضایی جهت استراحت و یا دورهمی می خواهید لازم است تا مبلمان ، نیمکت و باربیکیو حتما برای فضای شما طراحی شود.
  4. مقدار بودجه : یکی از عوامل تعیین کننده در جهت نوع طراحی ، میزان بودجه ی اختصاص داده شده برای پروژه توسط کارفرمای محترم می باشد. مقدار بودجه تاثیر مستقیم بر روی تعداد اِلمان ها و متریال مورد استفاده برای ساخت آن ها دارد.

طراحی محوطه سازی حیاط

ایده محوطه سازی حیاط

با استفاده از خلاقیت می توان ایده های بسیار زیبایی را برای هر متراژی ، حتی حیاط های کوچک نیز ارائه داد. در ادامه به بیان چند ایده در خصوص محوطه سازی حیاط خواهیم پرداخت :

  • برای طراحی نیمکت و یا جداسازی برخی قسمت ها در اجرای محوطه سازی حیاط ، می توان از گابیون استفاده نمود. اجرای گابیون می تواند اِلمانی بسیار خلاقانه و زیبا برای فضای مورد نظر باشد.
  • برای افزایش فضای سبز و پوشاندن دیوار ها نیز طراحی و اجرای دیوار سبز بسیار هوشمندانه می باشد. برای انتخاب گیاهان دیوار سبز حتما با افراد متخصص در این زمینه مشورت نمایید.
  • تعیین راهرو ها و مسیرهای دسترسی می تواند به وسیله ی قلوه سنگ ها در اندازه ها و رنگ های متنوع صورت پذیرد . اجرای قلوه سنگ روشی اقتصادی و بسیار مقرون به صرفه می باشد.
  • استفاده از فلاورباکس چوبی بر روی دیوارها نیز روش نوینی جهت تزئین و زیباسازی دیوارهای حیاط می باشد. 
  • اجرای نورپردازی نیز می تواند بصورت نورهای مخفی ، نورهای خطی و نورهای اجرا شده در کف باشد.
  • برای صرفه جویی در هزینه ها و ایجاد حس بیشتر نزدیکی به طبیعت ، می توانید از تنه ی درختان قطع شده به عنوان صندلی و میز استفاده نمایید.
  • از اجرای آبنما ، هر چند کوچک غافل نشوید زیرا وجود عنصر آب می تواند علاوه بر خنکی هوا ، سبب ایجاد انرژی مثبت و نشاط در افراد نیز بشود.

اجرای محوطه سازی حیاط

محوطه سازی حیاط کوچک

ممکن است تصور کنید که محوطه سازی حیاط با متراژ کم و کوچک ، امکان پذیر نمی باشد. این فکر اساسا غلط می باشد زیرا امروزه با استفاده از آخرین متدهای روز دنیا ، در هر متراژ حیاطی که در اختیار داشته باشید ، مهندسان و طراحان شرکت کارینو سبز بهترین و بهینه ترین ایده ها را برای شما اجرایی خواهند نمود. 

برای حیاط های کوچک، در انتخاب تعداد اِلمان ها و اندازه های آن با محدودیت هایی رو به رو هستیم اما این نمی تواند دلیل خوبی برای صرف نظر شما از محوطه سازی حیاط باشد. با اجرای محوطه سازی حیاط بهترین استفاده با کمترین متراژ از حیاط خود، بهره ببرید. 

محوطه سازی حیاط کوچک

نگهداری از محوطه سازی حیاط

مهم ترین و ضروری ترین کار پس از اجرای فضای سبز و محوطه سازی حیاط ، نگهداری از آن می باشد . گیاهان در محوطه سازی حیاط بیشترین نیاز به نگهداری را دارند. نگهداری از گیاهان که شامل عملیات آبیاری ، کوددهی و هرس به صورت دوره ای می باشد، عاملی است تا همیشه محوطه سازی حیاط شما مثل روز اول شاداب و سرحال به نظر بیاید. برای مرتب بودن حیاط بهتر است تا به صورت هفتگی برگ های ریخته شده و زباله ها بطور کامل جمع آوری شوند تا بی نظمی سبب نا زیبایی محوطه سازی نشود. 

در آخر لازم است تا بازدیدهای دوره ای از اِلمان های اجرا شده در محوطه سازی حیاط، صورت پذیرد. اینکار از خرابی و بروز آسیب های احتمالی، جلوگیری می نماید.

هزینه اجرای محوطه سازی حیاط

هزینه محوطه سازی حیاط

چندین عامل بر قیمت و هزینه های مربوط به محوطه سازی حیاط موثر می باشند . اولین عامل مساحت حیاط مورد نظر جهت محوطه سازی می باشد.  تعداد اِلمان های مورد نظر و متریال اجرای آن، عامل مهم بعدی در تعیین هزینه های محوطه سازی حیاط می باشد. در انتها لازم به ذکر است با استفاده از کمی خلاقیت و ایده های نو ، می توانید با هر مقدار بودجه ای که در اختیار دارید برای حیاط خود محوطه سازی زیبایی را انجام دهید.

محوطه سازی حیاط با کمترین هزینه

سخن پایانی

برای داشتن یک فضای سبز و فضایی جهت استراحت ، محوطه سازی حیاط ایده ای خلاقانه و هوشمند می باشد. کارشناسان شرکت کارینو سبز ، با بهره بردن از سال ها تجربه در زمینه ی طراحی و اجرای محوطه سازی حیاط آماده ی ارائه ی هرگونه مشاوره و راهنمایی رایگان به شما کارفرمای گرامی می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت ها با شماره تلفن 09914519151 و 09126838066 تماس حاصل فرمایید . با کارینو سبز ، کارینو تجربه کنید

موردی برای نمایش وجود ندارد.

با ما در تماس باشید

تماس با ما