شعبه مرکزی : نیاوران
Karinosabzz@gmail.com

آبنما سنگی

همانطور که در مقاله ی طراحی و اجرای آبنما به آن اشاره شد ، آبنما ها دارای انواع مختلفی هستند که مطابق هر سلیقه ای قابل اجرا میباشد. یکی از پرطرفدارترین های آبنما به علت حس نزدیکی به طبیعت ، آبنمای سنگی است. متخصصان شرکت کارینو سبز در این مقاله به جمع آوری اطلاعات مفیدی در مورد آبنمای سنگی پرداخته اند. امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت ببرید.

آبنمای سنگی چیست؟

به آبنمایی که ترکیبی از متریال سنگ و آب باشد ، آبنمای سنگی می گوییم. سنگ های استفاده شده در این نوع آبنما بر اساس سلیقه ی کارفرما می تواند گرانیت ، بازالت ، مرمر ، تراورتن و مرمریت باشد. استفاده از سنگ های طبیعی در کنار آب علاوه بر زیبایی سبب ایجاد صدای آرامش برای محیط و افراد می شود.

مزایای آبنمای سنگی

طراحی و اجرای آبنما سنگی برای افراد و محوطه سازی دارای مزیت های زیادی می باشد . در این بخش به بیان این مزایا خواهیم پرداخت :

  • ایجاد حس نزدیکی به طبیعت به علت استفاده از سنگ های طبیعی
  • طول عمر بالا و مقاوم در برابر آسیب های احتمالی
  • زیبایی طبیعی و منحصر به فرد
  • تنوع ظاهری و رنگی فراوان
  • کاهش استرس به علت وجود عنصر آب
  • خنک نمودن هوای اطراف

قیمت آبنمای سنگی

در هزینه اجرای آبنما سنگی می تواند عوامل مختلفی تاثیرگذار باشد. در این قسمت به بررسی این عوامل اشاره خواهیم داشت :

  1. پیچیدگی و سادگی طرح : هر چقدر طرح انتخابی توسط کافرما پیچیده و سفارشی تر باشد ، هزینه اجرای آن بالاتر می رود. لازم به ذکر است افزودن جزئیات نیز بر روی قیمت آبنمای سنگی موثر می باشد.
  2. ابعاد : هر چه ابعاد آبنما بزرگتر باشد ، متریال بکار رفته برای اجرای آن بیشتر می شود ، بنابراین هزینه اجرای آن بالا میرود.
  3. سنگ انتخابی : انتخاب هر یک از انواع سنگ ها بر روی هزینه های کلی ساخت آبنما تاثیر میگذارد.

فضاهای مناسب برای اجرای آبنمای سنگی

بطور کلی اجرای آبنمای سنگی بر اساس سلیقه ی کارفرما در هر فضایی طراحی و اجرا می گردد. اما بهتر است برای تکمیل محوطه سازی در فضاهایی مانند محوطه سازی باغ ، حیاط یا ویلا مورد استفاده قرار گیرد. اجرای آبنمای سنگی در محوطه سازی سبب نمایان شدن بیشترِ زیبایی های آن می گردد. آبنمای سنگی به علت عمر و مقاومت بالا از جمله پرطرفدارترین آبنماها برای اجرای محوطه سازی باغمی باشد. سفره خانه های سنتی نیز می توانند در کنار آلاچیق ها از آبنمای سنگی برای جذابیت بیشتر محوطه ی خود استفاده نمایند.

آبنمای سنگی در کنار دیگر اِلمان های محوطه سازی

  • هر یک از اِلمان های محوطه سازی می توانند در کنار یکدیگر با ترکیب زیبایی خود ، بر جذابیت محیط بی افزایند. اجرای آبنمای سنگی در کنار آلاچیق چوبی را می توان یکی از بهترین و پرطرفدار ترین ترکیب ها در محوطه سازی دانست. استفاده از متریال چوب و سنگ در کنار یکدیگر علاوه بر زیبایی ، سبب ایجاد حس نزدیکی به طبیعت در افراد می گردد.
  • یکی دیگر از ترکیب های ایده آل برای کامل نمودن محوطه سازی، اجرای آبنمای سنگی در نزدیکی دیوار سبز طبیعی می باشد. دیوار سبز بوسیله ی طراوت گیاهان خود و آبنمای سنگی به سبب وجود سنگ و عنصر آب می توانند تلفیقی بسیار خوب برای اجرای پروژه شما باشند.
  • در کنار آبنمای سنگی و یا در داخل آن می توان از قلوه سنگ های زینتی نیز استفاده نمود. قلوه سنگ ها که در طرح ها و رنگ های متنوعی در دسترس هستند می توانند راهی کم هزینه و اقتصادی برای افزایش زیبایی آبنما به شمار آیند.
  • برای بهره بردن از زیبایی آبنما در شب ، می توان برای آن از نورپردازی استفاده نمود . ترکیب نور در آب و وجود سنگ ها می تواند جذابیت های بصری آبنمای سنگی را تا حد زیادی افزایش دهد.

نگهداری از آبنمای سنگی

برای افزایش طول عمر و کارایی بهتر ، هر اِلمانی نیاز به نگهداری دارد و آبنمای سنگی نیز از این قاعده مستثنی نیست. بازدیدهای دوره ای برای نگهداری از آبنمای سنگی بهتر است به صورت هر شش ماه یکبار صورت گیرد. خدمات نگهداری شامل بررسی و بازدید از تجهیزات اجرایی آبنما مانند پمپ ، نازل ها و لوله ها می باشد. بررسی های مرتب از بروز آسیب های بزرگتر و خسارت های احتمالی جلوگیری مینماید. علاوه بر آن خدمات نگهداری شامل نظافت دوره ای و جلوگیری از ایجاد جلبک در فضای داخلی آبمای سنگی نیز می باشد.

سخن پایانی

از محبوب ترین متریال های اجرای آبنما می توان به آبنمای سنگی اشاره نمود. آبنمای سنگی با زیبایی خاص و منحصر به فرد خود می تواند کامل کننده ی زیبایی هرچه تمام تر محوطه سازی باشد. کارشناسان شرکت کارینو سبز با ارائه ی به روز ترین ایده ها برای محوطه سازی و اجرای انواع آبنما ، می توانند شما را در مسیر زیباسازی محوطه تان همراهی نمایند. برای کسب مشاوره رایگان و استعلام قیمت با شماره 09914519151 و 09126838066 تماس حاصل فرمایید. با کارینو سبز ، کارینو تجربه کنید.

موردی برای نمایش وجود ندارد.

با ما در تماس باشید

تماس با ما