شعبه مرکزی : نیاوران
Karinosabzz@gmail.com

طراحی و اجرای آلاچیق فلزی

همانطور که در مقاله ی طراحی و اجرای آلاچیق به آن اشاره شد، آلاچیق ها در متریال های متنوعی قابل اجرا می باشند. از جمله پرطرفدارترین و پرکاربرد ترین آن ها آلاچیق فلزی می باشد. متخصصان شرکت کارینو سبز اطلاعات مفیدی را در خصوص آلاچیق فلزی جمع آوری نموده اند. امیدواریم تا با مطالعه ی این مقاله بتوانید با آگاهی بیشتری نسبت به انتخاب آلاچیق برای محوطه خود تصمیم گیری نمایید.

آلاچیق فلزی چیست؟

از متداول ترین گونه های آلاچیق به شمار می آیند که با استفاده از فلز طراحی و اجرا می شوند. پارک ها ، فضاهای سبز شهری و بوستان ها، اجرای روف گاردن، اجرای تراس سبز از جمله متداول ترین فضاها برای اجرای آلاچیق فلزی می باشند. آلاچیق های فلزی معمولا به شکل ساده و مینیمال طراحی می گردند. 

مزایای آلاچیق فلزی

طراحی و اجرای آلاچیق های فلزی یکی از جذاب ترین گزینه ها و المان ها در اجرای محوطه سازی است که دارای مزیت های فراوانی می باشد که در ادامه به بیان و بررسی آن ها خواهیم پرداخت :

  • مقاومت در برابر شرایط مختلف جوی و آب و هوایی
  • طول عمر بالا
  • هزینه و نیاز کم به نگهداری
  • سرعت بالاتر در طراحی و اجرای آن
  • امکان ارائه در طرح ها و رنگ ها متنوع

مکان های مناسب اجرای آلاچیق فلزی

به علت مقاومت در شرایط جوی متنوع ، از آلاچیق فلزی می توان در اکثر فضاها استفاده نمود. باغ ها ، محوطه ویلا ، روف گاردن ، حیاط مجتمع های مسکونی و محوطه های گردشگری از جمله فضاهایی هستند که در آن ها امکان طراحی و اجرای آلاچیق فلری فراهم می باشد. 

انواع آلاچیق فلزی

آلاچیق های فلزی به دو دسته ی مدرن و سنتی تقسیم می گردند در ادامه بیان تفاوت های هر کدام خواهیم پرداخت :

  1. مدرن : مشخصه ی اصلی این نوع طراحی استفاده از خطوط صاف و بدون قوس می باشد . در عین سادگی بسیار زیبا و پر طرفدار هستند و در محوطه سازی امروزی بسیار رواج دارد.
  2. سنتی : ایجاد تقارن و تعادل در این سبک از ویژگی های مهم می باشد و معمولا ارتفاع ستون های آن بسیار کم می باشد. فضای دلنشین و جذابی را می توانیم با استفاده از آلاچیق فلزی سنتی در اختیار داشته باشیم.

هزینه اجرای آلاچیق فلزی

عوامل متعددی بر روی هزینه های اجرای یک آلاچیق فلزی تاثیرگذار می باشند که در این قسمت از مقاله می خواهیم به بیان آن ها بپردازیم :

  • اندازه و مساحت : اولین عامل تاثیرگذار بر روی اجرای آلاچیق فلزی اندازه و مساحت آن می باشد. به طور معمول هر مقدار اندازه و مساحت آن بزرگتر باشد به علت دشوار تر بودن اجرا و البته مقدار بیشتر متریال دارای هزینه های بیشتری می باشد.
  • پیچیدگی یا سادگی طراحی : آلاچیق های ساده ی فلزی از پیش ساخته شده که دارای طرح ساده ای هستند معمولا دارای قیمت پایین تری نسبت به طرح های خاص و سفارشی که برای افراد بصورت اختصاصی طراحی و اجرا می شوند، دارند .
  • کیفیت متریال : در انتخاب متریال ساخت آلاچیق فلزی می توان از فولاد و آلمینیوم استفاده نمود. استفاده از فولاد به علت مقاومت بیشتر و طول عمر بالاتر هزینه های بیشتری را دارد.
  • تجهیزات : برای استفاده ی مطلوب تر از آلاچیق فلزی می توان در آن از اِلمان هایی مانند میز و نیمکت و یا تجهیزات نورپردازی استفاده نمود. استفاده از این اِلمان ها و تجهیزات سبب تحمیل هزینه های بیشتری بر کارفرما می شود.

سخن پایانی

آلاچیق فلزی ، بسیار زیبا ، مقاوم و قابل اجرا در رنگ ها و طرح های متنوعی می باشد. اجرای آلاچیق فلزی در فضاهای زیادی علل خصوص در اجرای فضای سبز امکان پذیر است. بهتر است پیش از اقدام برای طراحی و اجرای آن با کارشناسان با تجربه در این زمینه مشورت نمایید و انجام این کار را به دست متخصصان با تجربه بسپارید.

مهندسان شرکت کارینو سبز با سال ها تجربه در اجرای آلاچیق با متریال و اندازه های مختلف آماده ی ارائه ی هرگونه راهنمایی و مشاوره رایگان به شما کارفرمای گرامی می باشند. برای دریافت اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت با شماره 09914519151 و 09126838066 تماس حاصل فرمایید . با کارینو سبز ، کارینو تجربه کنید.

موردی برای نمایش وجود ندارد.

با ما در تماس باشید

تماس با ما