شعبه مرکزی : نیاوران
Karinosabzz@gmail.com

هزینه اجرای دیوار سبز

همواره در موضوع اجرای دیوار سبز ، بحث هزینه و قیمت آن مورد توجه می باشد. کارشناسان و متخصصان شرکت کارینو سبز در این مقاله قصد دارند تا شما را با چگونگی تعیین هزینه اجرای دیوار سبز و دلیل تفاوت های قیمتی در انواع دیوار سبز طبیعی و مصنوعی آشنا سازند. با ما در این مقاله همراه باشید.

هزینه اجرای گرین وال

قیمت گذاری بر روی انواع گرین وال ها بر حسب متر مربع می باشد. با اندازه گیری دقیق در زمان بازدید از فضای شما توسط کارشناسان شرکت کارینو سبز متراژ مشخص می شود. افزایش متراژ ، میزان متریال های مصرفی در اجرای گرین وال ،طول مدت اجرای گرین وال و حق الزحمه نیروهای انسانی در زمان اجرا از عوامل موثر در تعیین قیمت دیوار سبز می باشد.

هزینه اجرای دیوار سبز

عوامل تاثیر گذار بر هزینه اجرای دیوار سبز

قیمت اجرای دیوار سبز به عوامل متعددی بستگی دارد. در این قسمت از مقاله قصد داریم تا چند مورد از عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت دیوار سبز را بررسی نماییم :

  • نوع گرین وال : انتخاب نوع دیوار سبز ، طبیعی یا مصنوعی بودن و در صورت انتخاب نوع مصنوعی ، پنلی و شاخه ای بودن آن تاثیر مستقیمی بر روی قیمت دیوار سبز دارد. دیوار سبز طبیعی به علت دشوار تر بودن اجرا و بالاتر بودن قیمت متریال آن دارای قیمت بالاتری نسبت به دیوار سبز مصنوعی می باشد. دیوار سبز پنلی نیز دارای اقتصادی ترین قیمت برای اجرا می باشد.
  • متراژ : از آنجایی که هزینه اجرای گرین وال بر حسب متر مربع تعیین می شود ، بالا رفتن متراژ سبب بالا رفتن قیمت نهایی دیوار سبز می شود.
  • گیاهان انتخابی : برای دیوار سبز طبیعی نوع گیاهان و تنوع در آن سبب افزایش یا کاهش قیمت آن می شود. اگر گیاهان کمیاب باشند و یا تنوع گیاهی بالایی برای دیوار سبز در نظر گرفته شود تاثیر مستقیم به روی قیمت دیوار سبز دارد .

لازم به ذکر است برای اجرای دیوار سبز خزه ای و استفاده از خزه های تثبیت شده باید بودجه ی بیشتری را نسبت به گیاهان معمول در نظر گرفت .

  • کیفیت : در خصوص دیوار سبز مصنوعی ، کیفیت متریال انتخابی تاثیر مستقیم بر روی هزینه اجرای دیوار سبز دارد. مثلا اگر از مواد نو و با کیفیت بالاتر ، به جای مواد بازیافتی در تولید پنل ها و گیاهان شاخه ای استفاده شود، دیوار سبز دارای کیفیت عالی و گیاهان مرغوب با قیمت بالاتر می باشد.

هزینه اجرای گرین وال

هزینه اجرای گرین وال بر اساس نوع آن

دیوار سبز به روش های متنوعی قابل اجرا می باشد که انتخاب هر یک از این روش ها تاثیر مستقیمی بر روی هزینه های نهایی اجرای دیوار سبز دارد. در ادامه به بررسی هر یک از این روش ها خواهیم پرداخت :

  1. دیوار سبز کابلی : این روش شامل کابل هایی می باشد که توپی هایی ضد زنگ از آن عبور نموده و برای گیاه هایی که قابلیت بالا روندگی دارند مناسب می باشد. برای تعیین هزینه ی اجرای دیوار سبز در این روش ابتدا مقدار کابل های مصرفی و سپس میزان گیاهان استفاده شده تاثیرگذار می باشند. این روش برای دیوار هایی با مساحت بالا روشی اقتصادی محسوب می شود .
  2. دیوار سبز مدولار : در این روش از صفحه های توری فلزی و فلاورباکس هایی برای نصب بر روی آن استفاده می شود . مقدار تجهیزات برای زیرسازی و سپس مقدار گیاهان در این روش هزینه ی نهایی برای اجرای گرین وال را تعیین می نماید .

هزینه نگهداری گرین وال

هزینه های نگهداری در اجرای دیوار سبز

یکی دیگر از عواملی که می توان آن را بصورت غیر مستقیم جز هزینه های ثانویه اجرای دیوار سبز طبیعی دانست ، هزینه ی نگهداری از آن می باشد . برای یک دیوار سبز طبیعی در نظر گرفتن هزینه های نگهداری پس از نصب ، ضروری می باشد زیرا اگر به این نکته توجه نشود عمر دیوار سبز کوتاه شده و شادابی و نشاط گیاهان از بین خواهد رفت . نگهداری از دیوار سبز شامل مواردی مانند آبیاری ، کوددهی و هرس کردن می باشد که شرکت کارینو سبز در زمینه نگهداری پس از نصب نیز آماده ی ارائه ی خدمات به شما عزیزان می باشد.

هزینه نگهداری دیوار سبز

سخن پایانی

تعیین بودجه اختصاص داده شده به پروژه ی دیوار سبز امری مهم و مورد بحث برای کارفرمایان می باشد . کارشناسان شرکت کارینو سبز با سابقه ی فراوان در اجرای دیوار سبز ، آماده ی ارائه ی هرگونه مشاوره و راهنمایی رایگان به شما کارفرمای گرامی می باشند. برای استعلام قیمت و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09914515191 و 09126838066 تماس حاصل فرمایید. با کارینو سبز ، کارینو تجربه کنید.

موردی برای نمایش وجود ندارد.

با ما در تماس باشید

تماس با ما