شعبه مرکزی : نیاوران
Karinosabzz@gmail.com

آبنما موزیکال

تا پیش از ورود تکنولوژی به عرصه مهندسی منظر و المان های آن، به آبنما ها فواره گفته می شد. فواره ها معمولا از تعدادی نازل که به وسیله منبع تغذیه آن که پمپ بود تشکیل می گردید. طی مرور زمان و با رشد تکنولوژی در اجرای محوطه سازی، شکل فواره ها تغییر کرد و نام آنها به آبنما تغییر پیدا کرد. تفاوت اصلی آبنما های هارمونیک و عادی با آبنما موزیکال با مدل های قدیمی، امکان تغییر شکل و طراحی می باشد. در فواره ها، نازل ها و طرح هندسی آبنما به هر شکلی که طراحی و نصب می شد ثابت می ماند و پس از اجرا به یک شکل رفتار می کرد. در آبنما های هوشمند همانگونه از اسمش پیداست، می توان با نرم افزار ها و سخت افزار هایی که به این منظور ساخته و کار شده اند می توان اشکال مختلفی در جریان و پاشش آب و نور رقم زند. 

در ادامه مقاله از سایت کارینو سبز به معرفی آبنما موزیکال و بررسی آن می پردازیم، پس تا پایان مقاله ما را همراهی کنید. برای دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن های 09914519151 و 09126838066 تماس بگیرید و با کارشناسان با تجربه کارین وسبز ارتباط برقرار کنید.

آبنما موزیکال چیست؟

یکی از قدیمی ترین و کهن ترین اجزا معماری در ایران آبنما می باشد. در گذشته از آبنما فقط در باغ ها، کاخ ها، میادین شهر ها و حیاط خانه های بزرگ استفاده می شد، اما امروزه با گذشت زمان و پیشرفت در محوطه سازی و معماری منظر و طراحی و ساخت آبنما ها در ابعاد و اندازه های متفاوت، این عنصر و المان جذاب معماری وارد خانه ها و آپارتمان ها و فضا های کوچک و سر بسته شد. در چند سال اخیر از آبنما ها در رستوران، لابی آپارتمان، هتل ها، ادارات و داخل منازل استفاده می شود. 

آبنما های موزیکال سبکی از آبنما های تزئینی هستند که به شکل همزمان با موسیقی در حال رقص و حرکت آب هستند. اجرای آبنما به سبک موزیکال معمولا در مراکز عمومی، مراکز تجاری، باغ ها، پارک ها و محیط های دیگر علل خصوص فضا های باز انجام و مشاهده می شود. 

مزایای اجرای آبنما موزیکال

طراحی و اجرای آبنما موزیکال مزایای بی شماری دارد که در این بخش به معرفی برترین و مهم ترین مزایای اجرای آبنما موزیکال می پردازیم، پس تا پایان ما را همراهی کنید.

ایجاد یک فضای آرام و دلچسب

یکی از ویژگی های مثبت و جذاب در اجرای آبنما موزیکال، تحریک قوی بینایی و ایجاد صدای آرامش بخش و دلپذیر است. طراحی یک آبنما زیبا و نورانی و مناسب با طراحی و سبک فضا مورد نظر می تواند بسیار جذاب باشد. حرکت یک روند آب، منظره ای را ایجاد می کند که می تواند توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. طراحی و اجرای آبنما موزیکال می تواند ذهن را از بخش های پر استرس در محیط کار و منزل دور کند. موسیقی پخش شده از این آبنما می تواند تامام محیط را پوشش دهد و افراد را به آرامشی بی نظیر برساند. 

ایجاد محیطی برای افزایش آرامش و تمرکز در کارمندان

استفاده از انواع سبک ها و مدل های آبنما موزیکال می تواند فضایی را ایجاد کند که برای دورهمی و جمع شدن کارمندان کنار هم برای استراحت و گفتگو کردن تبدیل گردد. این المان جذاب در محوطه سازی و اجرای فضای سبز می توانید حتی در اتاق های استراحت اجرا کنید و با بهره بری از صدای جریان آب، آرامش را به فضا هدیه دهید. همچنین اجرای آبنما موزیکال می تواند فضایی مناسب برای جلسه ها و مهمانی، محل انتظار و... باشد. 

همچنین طراحی و اجرای آبنما موزیکال با لوگو شرکت می تواند به عنوان ابزاری برای بازاریابی مشتریان و ارتقای سطح وفاداری کارمندان باشد. علاوه بر آبنمای موزیکال می توانید با اجرای دیوار سبز به همراه لوگو شرکت، زیبایی و جذابیت را به شرکت خود اضافه کنید. 

هوای خنک و معتدل و محیطی شاداب

جریان آب در یک آبنما موزیکال سبب می شود تا اندکی از آب در هوا تبخیر شود. این امر باعث می شود تا رطوبت هوا تنظیم شود و در واقع می تواند کیفیت هوا را در محل کار و منزل بهبود ببخشد. مزیت افزایش رطوبت هوا در دفتر کار و منزل به آب و هوای فضا بستگی دارد. در مناطقی که به شکل طبیعی رطوبت زیاد است، افزایش آب بیشتر در هوای دفتر کار ممکن از سطح رطوبت داخلی را به یک میزان نا سالم و ناراحتت کننده تبدیل کند. 

مکان های مناسب برای اجرای آبنمای موزیکال

از آبنمای موزیکال می توانید در تمام مکان ها استفاده کنید و آن را اجرا کنید، اما پر استفاده ترین مکان ها از این المان جذاب را می توان به موارد زیر اشاره کرد. آبنما های موزیکال در پروژ های زیر:

  • اجرای تراس سبز
  • اجرای روف گاردن
  • منازل
  • دفاتر کاری
  • مراکز تجاری
  • لابی آپارتمان ها و مجتمع ها
  • هتل ها
  • فروشگاه ها
  • رستوران ها

اجرا می شود. 

هزینه اجرا و ساخت آبنما موزیکال

قیمت آبنما موزیکال وابسته به عوامل متعددی است که این عوامل شامل اندازه و ابعاد، مواد تشکیل دهنده در ساخت آبنما، پیچیدگی در طراحی، سیستم ها و تکنولوژی های استفاده شده، سبک نور پردازی و سلیقه و نیازمندی های کارفرما می باشد. همچنین، عوامل دیگری همانند هزینه نصب و راه اندازی، نیازمندی های نگهداری و تعمیر، هزینه های سیستم های کنترل موسیقی تاثیر گذار هستند.

با توجه به تمام موارد گفته شده، هزینه اجرای آبنما متناسب با پروژه و نیاز های کارفرما تعیین می شود. برای دریافت اطلاعات دقیق در رابطه با قیمت آبنما های موزیکال می توانید با شماره تلفن 09914519151 تماس بگیرید.

نتیجه گیری

آبنما موزیکال از مدل آبنما های خاص و پر طرفداری است که طراحی و اجرای آن می تواند در یک فضا تداعی کننده حس نزدیکی به طبیعت و دنیای مدرن باشد. متخصصان و کارشناسان شرکت کارینو سبز با بهره بری از سال ها تجربه در زمینه طراحی و اجرای انواع آبنما پروژه های موفقی از آبنما موزیکال را طراحی و اجرا کرده اند. برای دریافت اطلاعات بیشتر و کسب مشاوره رایگان و استعلام قیمت می توانید با شماره تلفن 09126838066 و 09914519151 تماس بگیرید.

کارینو را با کارینو سبز تجربه کنید.


موردی برای نمایش وجود ندارد.

با ما در تماس باشید

تماس با ما