شعبه مرکزی : نیاوران
Karinosabzz@gmail.com

دیوار سبز پنلی

همانطور که در مقاله ی اجرای دیوار سبز به آن اشاره شد ، در فضاهایی که امکان اجرای دیوار سبز طبیعی نباشد ، از دیوارهای سبز مصنوعی استفاده می شود. دیوارهای سبز مصنوعی به دو نوع شاخه ای و پنلی تقسیم می شوند. متخصصان شرکت کارینو سبز در این مقاله قصد دارند تا اطلاعات مفیدی را در خصوص دیوار های سبز مصنوعی از نوع پنلی در اختیار شما کارفرمای گرامی قرار دهند. امیدواریم تا با خواندن این مقاله بتوانیم شما را به صورت کامل با این نوع دیوار سبز آشنا سازیم. با ما در این مقاله همراه باشید.

دیوار سبز پنلی چیست ؟

نوعی از دیوار سبز مصنوعی محسوب می شود که در آن پنل های گیاهی به شکل مربع و با ابعاد معین در کنار یکدیگر روی دیوار یا سازه نصب می گردند و یک دیوار سبز مصنوعی زیبا را تشکیل میدهند. با پیشرفت صنعت دکوراسیون و محوطه سازی، پنل هایی با گیاهان گوناگون و متنوع وجود دارد و شما می توانید هر گیاهی که به آن علاقمند هستید را بصورت مصنوعی و به شکل پنلی در اختیار داشته باشید.

دیوار سبز پنلی

نحوه نصب پنل های دیوار سبز مصنوعی

نحوه ی نصب پنل ها بر روی دیوار ارتباط مستقیمی با زیر ساز یا به اصطلاح بستر آن دارد. اگر بستر مورد نظر برای اجرای دیوار سبز پنلی دارای سطح چوبی یا گچی باشد میتوان پنل ها را به سادگی با استفاده از منگنه بر روی دیوار نصب نمود. اگر زیر ساز دیوار مورد نظر دارای سطحی سفت مانندسنگ ، آجر و یا سیمان باشد برای اجرای پنل ها نیاز است تا از پیچ ، میخ یا رول پلاک استفاده شود. در مواردی که امکان اجرای پنل ها بر روی دیوار یا سازه وجود ندارد از توری های فلزی استفاده می گردد تا بستر مناسبی جهت نصب پنل ها فراهم گردد.

گرین وال پنلی

ابعاد پنل های دیوار سبز 

شرکت کارینو سبز طراح و مجری انواع دیوار سبز ،این پنل ها را در ابعاد و اندازه های متنوعی با توجه به سلیقه و نیاز کارفرما طراحی و  اجرا می نماید. پنل های دیوار سبز مصنوعی در تایل هایی به ابعاد 25*25 ، 30*40 و 50*50  و با وزن تقریی 250 گرم موجود می باشند.

قیمت دیوار سبز مصنوعی پنلی به چه عواملی بستگی دارد ؟ 

همانطور که می دانید اولین عامل تاثیر گذار بر روی قیمت تمام شده برای اجرای دیوار سبز مصنوعی پنلی ، متراژ فضای مورد نظر می باشد و البته با بالا رفتن تعداد پنل ها در اجرا، قیمت دیوار سبز نیز بالا می رود.

اجرای دیوار سبز پنلی

چند مورد دیگر از عوامل تاثیرگذار به روی قیمت دیوار سبز مصنوعی پنلی 

  • اگر در ساخت پنل ها از مواد نو استفاده شده باشد، پنل ها دارای مقاومت بیشتری میباشند و از نظر مقاومت تفاوت قیمت دارند.
  • پنل هایی که دارای شاخ و برگ های پر پشت تری هستند هزینه بیشتری نسبت به پنل های کم پشت دارند.اما به این نکته توجه داشته باشید، پنل هایی با برگ های کم پشت ظاهر خیره کننده و زیبایی نخواهند داشت.
  • اگر برای نصب پنل ها از شاسی کشی و زیرسازی استفاده شود هزینه ی نهایی دیوار سبز پنلی بالاتر خواهد رفت. اینکار سبب می شود تا کمترین آسیب به دیوار و سازه ی شما وارد شود.
  • پنل هایی که برای قسمت های بیرونی ساختمان استفاده میشوند باید در برابر نور خورشید مقاومت زیادی داشته باشند که همین امر سبب بالا رفتن قیمت نهایی اجرای دیوار سبز مصنوعی می شود.

کاربرد دیوار سبز مصنوعی پنلی

از آنجایی که دیوار سبز مصنوعی اِلِمان بسیار پر کاربرد و محبوبی می باشد می توان از آن برای زیبا سازی و روح بخشیدن به بسیاری از فضاها استفاده نمود از جمله هتل ها ، رستوران ها ، فضاهای اداری و تجاری ، ساختمان های مسکونی ،کافی شاپ ها ، روف گاردن ها و .....این موارد تنها بخشی از مکان هایی می باشند که در آن ها امکان استفاده از دیوار های سبز پنلی وجود دارد.

دیوار سبز مصنوعی پنلی

انواع پنل های گیاهی برای دیوار سبز

پنل های دیوار سبز مصنوعی در قالب گیاهان متنوع در رنگبندی های مختلف سبز تیره ،سبز روشن ، سفید ، صورتی و ... در بازار ارائه می شود. پنل کاجی ، پنل شمشاد ، پنل شیویدی ، پنل گیشنیز ، پنل پرتقال ، پنل شبدر ... از جمله تنوع گیاهی می باشند که میتوان در اجرای دیوار سبز پنلی از آن ها استفاده نمود. مطابق با هر سلیقه ای میتوانید زیباترین دیوار سبز پنلی را داشته باشید. 

طول عمر دیوار سبز مصنوعی پنلی

طول عمر یک دیوار سبز پنلی به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر برای اجرای دیوار سبز پنلی خود، از پنل های با کیفیت استفاده نمایید دارای طول عمر بالاتری می باشد. از دیگر عوامل تاثیر گذار در طول عمر اجرای دیوار سبز مصنوعی تابش مستقیم نور خورشید می باشد، در فضاهای خارجی عمر دیوار سبز مصنوعی در مقایسه با فضاهای داخلی کاهش می یابد.با داشتن شرایط مطلوب به طور میانگین طول عمر دیوارسبز مصنوعی پنلی در فضاهای خارجی تا 15 سال میباشد و در فضاهای داخلی بیشتر.

طراحی دیوار سبز پنلی

نحوه نگهداری از دیوار سبز پنلی

به صورت کلی نگهداری از دیوار های سبز مصنوعی مدل پنلی نیاز به نگهداری و صرف وقت برای مراقبت ندارد. اما نکاتی در این زمینه وجود دارد که با رعایت کردن آن ها علاوه بر حفظ کیفیت و زیبایی دیوار سبز ، طول عمر آن نیز افزایش می یابد. از آنجایی که همواره امکان نشستن غبار بر روی پنل ها وجود دارد می توانید برای زدودن آن از دستمال مرطوب استفاده نمایید. حتی میتوانید بطور کامل پنل ها را مورد شست و شو قرار دهید اما باید بدانید که برای این کار از شوینده هایی که قابلیت سفید کنندگی دارند به هیچ عنوان استفاده ننمایید زیرا این اینکار علاوه بر اُفت کیفیت پنل ها باعث کاهش عمر آن ها نیز می شود.

اجرای گرین وال مصنوعی پنلی

سخن پایانی

دیوار های سبز پنلی را می توان با هزینه مقرون به صرفه برای مکان هایی که امکان ساخت و یا نگهداری دیوار سبز طبیعی ندارند اجرا نمود. برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه ی خود بهتر است پیش از اقدام برای اجرای این نوع دیوار سبز با افرادی که در این زمینه مهارت و تخصص دارند مشورت نمایید.کارشناسان مجرب شرکت کارینو سبزآماده ی ارائه ی مشاوره و راهنمایی رایگان برای اجرای دیوار سبز شما می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09914515191 تماس حاصل فرمایید. زندگی سبز را با کارینو سبز تجربه کنید.

با ما در تماس باشید

تماس با ما