در مقاله ی اجرای دیوار سبز  اشاره شد که در اجرای انواع دیوار سبز می توان از گیاهان متنوعی استفاده نمود. گیاهان مناسب در اجرای دیوار سبز طبیعی باید دارای آبیاری یکسانی باشند تا  بتوانند طراوت و شادابی خود را حفظ کنند و در طول مدت طولانی دچار پژمردگی نشوند. متخصصان شرکت کارینو سبز در این مقاله قصد دارند تا شما را با تمامی گیاهان مناسب برای دیوار سبز آشنا سازند. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید. 

ویژگی گیاهان مناسب برای دیوار سبز

گیاهانی که از آن ها برای کاشت در دیوار سبز طبیعی استفاده می شوند باید دارای ویژگی هایی یکسانی باشند که تاثیر مستقیم به روی دوام دیوارسبز طبیعی دارد. مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی ، تحمل کم آبی ، مقاومت در برابر وزش باد را می توان از جمله ویژگی هایی است که گیاهان در صورت دارا نبودن نمی توانند برای کاشت در دیوار سبز مناسب باشند. البته باید به این نکته نیز توجه نمود که هر کدام از گیاهان ممکن است برای یکی از دسته های دیوار سبز داخلی و خارجی و یا هر دو مناسب باشند.

پارامتر های ویژه در انتخاب گیاهان دیوار سبز داخلی

در انتخاب گیاهان مناسب برای اجرای دیوار سبز بیرونی حتما باید به نکات زیر دقت لازم را داشته باشید، زیرا پارامتر هایی که در پایین گفته شده است جزو اساسی ترین و اصلی ترین نکات انتخاب گیاهان دیوار سبز بیرونی است.

  • نور مناسب: میزان نور مورد نیاز برای رشد خوب و کافی گیاهان دیوار سبز داخلی کمی متفاوت است. برای مثال برخی از گیاهان مانند آگلونما یا پتوس به نور متوسطی نیاز دارند، اما برخی گیاهان دیگر مانند فیلودندرون و سرخس به نور زیادی احتیاج ندارند. 
  • رطوبت هوا: گیاهان انتخاب شده در دیوار سبز داخلی باید در محیط مرطوب رشد کنند. برای افزایش درصد رطوبت محیط می توانید از رطوبت ساز ها استفاده کنید تا سلامت گیاهان خود را تضمین کنید.
  • دمای هوا: گیاهان انتخاب شده در دیوار سبز داخلی باید متناسب با دمای هوای اطراف و اتاق باشند و در دمایی معتدل و متوسط باید رشد کنند. دمای مناسب و سازگار با این گیاهان بین 18 تا 25 درجه سانتیگراد می باشد. 
  • سازگاری گیاهان با همدیگر: برخی از گیاهان انتخاب شده در دیوار سبز داخلی با هم سازگاری ندارند و می توانند سبب ایجاد مشکلاتی همچون آفت و بیماری های متفاوت شوند. پس در انتخاب گیاهان مناسب دیوار سبز داخلی حتما باید به سازگاری گیاهان با یک دیگر توجهی ویژه داشته باشید.

گیاهان مناسب دیوار سبز داخلی

در این قسمت می خواهیم به بیان نمونه هایی از گیاهان مناسب دیوار سبز بپردازیم :

پتوس 

 یکی از محبوب ترین انتخاب ها در میان تمام گیاهان می باشد. گیاه پتوس با داشتن گونه های فراوان می تواند پاسخگوی هر سلیقه ای باشد. این گیاه با مقاومت در برابر شرایط کم نوری می تواند در محیط های داخلی به رشد و حیات خود ادامه دهد. میزان آبیاری مورد نیاز برای این گیاه دو بار در هفته می باشد .

سرخس

ظاهر زیبا و حالت آویزی گیاه سرخس موجب استقبال بالایی از این گیاه شده است. سرخس ها با داشتن گوناگونی بالا پاسخگوی هر سلیقه ای می باشند. نور زیاد و غیر مستقیم از جمله نیازهای سرخس ها می باشد .

برگ انجیری

گیاه زیبا و محبوب برگ انجیری با ادامه ی حیات در شرایط نیمه سایه توانسته خود را جزو پر طرفدارترین گیاهان برای دیوار سبزهای داخلی بگنجاند. آبیاری به مقدار دو بار در هفته برای حفظ شادابی و رشد گیاه برگ انجیری شما کافی می باشد .

گندمی

 گیاه گندمی با تحمل شرایط آبیاری بصورت هفتگی و نور حتی به مقدار متوسط ،به یکی از مقاوم ترین گیاهان مناسب دیوار سبز بدل شده است. رطوبت مورد نیاز گیاه گندمی به مقدار متوسط است و آبیاری آن به هنگام خشک شدن سطح خاک صورت می پذیرد.

آنتوریوم آندرانوم

آنتوریوم که با نام گل فلامینگو هم شناخته می شود، دارای برگ های با جنس چرمی و قلبی شکل و گل های رنگارنگ می باشد. این گیاه زیبا و جذاب برای رشد به نور کم و غیر مستقیم نیاز دارد که همین مسئله دلیل شده که این گیاه برای دیوار سبز های داخل ساختمان استفاده شود. گیاه فلامینگو یا آنتوریوم در فصل های گرم هفته ای 2 بار و در فصل های سرد هفته ای یکبار به آبیاری نیاز دارد. برای نگهداری کامل و عالی این گیاه بهتر است که دمای اتاق را بین 18 تا 30 درجه تنظیم کنید تا گیاه فلامینگو دچار بیماری یا پژمردگی نشود.

همچنین در سایت کارینو سبز مقاله ای تحت عنوان "گیاهان مناسب دیوار سبز بیرونی" نوشته شده که شما می توانید اطلاعات لازم را نسبت به گیاهان مناسب دیوار سبز بیرونی را مطالعه و بررسی کنید. 

سخن پایانی

انتخاب گیاهان مناسب برای اجرا در دیوار سبز می تواند سبب جلوگیری از اتلاف هزینه ها و زمان شما کارفرمای گرامی گردد. انتخاب گیاهان برای دیوار سبز خود را به دست کارشناسان مجرب و با تجربه ی شرکت کارینو سبز بسپارید . متخصصان کارینو سبز با تکیه بر سال ها تجربه در زمینه ی اجرای دیوار سبز و انتخاب گیاهان مناسب برای آن آماده ی ارائه ی هرگونه مشاوره و راهنمای رایگان به شما می باشند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09914515191 تماس حاصل فرمایید . با کارینو سبز ، کارینو تجربه کنید .