شعبه مرکزی : نیاوران
Karinosabzz@gmail.com

طراحی و اجرای آلاچیق

اِلمان آلاچیق قدمتی طولانی در صنعت اجرای محوطه سازی دارد. آلاچیق ها را با اندازه و متریال های متنوعی می توان در بسیاری از فضاها اجرا نمود. متخصصان شرکت کارینو سبز در این مقاله قصد دارند تا درباره ی انواع و چگونگی طراحی و اجرای آلاچیق اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهند. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید. 

طراحی و اجرای آلاچیق

یک سازه ی کوچک که به عنوان یک سایه بان برای حفاظت از نور خورشید و باران در فضاهای باز مانند روف گاردن یا بام سبز ، حیاط یا باغچه ها کاربرد دارد. این سازه ها دارای سطحی مسطح یا مثلثی یا مستطیلی هستند که به روی ستون ها قرار گرفته اند و یک فضای دلنشین ایجاد می کنند. شرکت کارینو سبز با استفاده از متریال به روز و تجهیزات نوین در کمترین زمان ممکن انواع آلاچیق را طراحی و اجرا میکند.

مزایای طراحی و اجرای آلاچیق

ساخت آلاچیق در یک محوطه جدا از ایجاد زیبایی و جذابیت در فضا، ویژگی های مثبت و مزایای دیگری دارد. از جمله این مزایا را می توان ایجاد یک فضای دلنشین و دلچسب برای افرادی که می خواهند اوقات فراغت و زمانی از روز خود را در بیرون از ساختمان بگذرانند و از فضا های مناسب برای کسب آرامش و استراحت و دورهمی های خانوادگی و دوستانه بهره ببرند.

انواع آلاچیق از نظر طراحی

آلاچیق ها بر اساس سبک های معماری انواع مختلفی دارند. آلاچیق های مدرن ،کلاسیک، نئوکلاسیک، سنتی و...که در طراحی و متریال با یکدیگر متفاوت هستند.تیم طراحی کارینو سبز برای انتخاب سبک آلاچیق موردنظر با توجه به فضای شما امکان مشاوره رایگان را فراهم کرده است.

انواع آلاچیق از نظر متریال

اجرای آلاچیق در اجرای محوطه سازی، اجرای روف گاردن، اجرای تراس گاردن روز به روز با متریال های متنوع تری به علاقمندان عرضه می شود. در این قسمت به توضیح مختصری در مورد انواع متریال های ساخت آلاچیق می پردازیم :

اجرای آلاچیق چوبی 

در این نوع آلاچیق می توان از چوب ترمو یا چوب روسی بهره برد . استفاده از متریال چوب برای آلاچیق بسیار پر طرفدار می باشد اما باید نکات لازم در زمان اجرا را به عمل آورد تا از آسیب های احتمالی دور بماند.

اجرای آلاچیق فلزی 

از جمله پرطرفدارترین آلاچیق ها، اجرایآلاچیق فلزی می باشد که دارای مقاومت بسیار بالاتری نسبت به دیگر متریال ها میباشد. طول عمر آلاچیق فلزی بالاتر از دیگر آلاچیق ها می باشد.

اجرای آلاچیق حصیری 

این نوع آلاچیق برای مناطق جنوبی کشور بسیار مناسب است. زیرا این متریال به خنک نگه داشتن داخل آلاچیق کمک بسیاری میکند. برای زیبایی بیشتر می توان از مبل و نیمکت حصیری نیز در داخل آن استفاده نمود.

اجرای آلاچیق پارچه ای 

 این نوع آلاچیق معمولا دارای پایه های فلزی بوده که روی آن را با پارچه های برزنت و کشسان می پوشانند.

اجرای آلاچیق سنگی 

 این متریال را می توان پر هزینه ترین نوع آلاچیق دانست. زیرا تمامی قسمت ها جزء سقف با استفاده از سنگ ها ساخته می شود. این متریال دارای وزن بالا و استحکام زیاد می باشد.

اجرای آلاچیق شیشه ای

 در این آلاچیق ها از شیشه های نشکن سکوریت به عنوان دیواره ها استفاده می شود که دارای مقاومت بالایی هستند. ترکیب آلاچیق شیشه ای به همراه چوب روسی سبب زیبایی دو چندان فضای شما می شوند.

کاربرد آلاچیق

  1. ایجاد یک فضای سایه دار برای استراحت و تفریح در فضای سبز 
  2. ایجاد یک فضای مناسب برای نشستن و میزبانی از مهمانان در تمام فصول
  3. اجرای آلاچیق برای ایجاد یک فضای آرام و دلنشین مناسب کار و مطالعه در فضای باز
  4. اجرای آلاچیق در اجرای روف گاردن ، اجرای تراس سبز برای برگذاری جشن ها ،مراسم و مهمانی های خصوصی در فضای باز

تفاوت پرگولا با آلاچیق

پرگولا یک سازه معماری باز است که اغلب از چوب و فلز یا سایر متریال ساختمانی ساخته میشود و دارای چهارچوب باز و سقف مسطح یا شیب دار است. برعکس آلاچیق ها که از چهار یا سه طرف بسته هستند و فقط یک فضای ورودی دارند.پرگولا به عنوان یک سایه بان و فضای نشستن و استراحت در فضاهای باز کاربرد دارد.این سازه معمولا با گل ها یا انواع گیاهان تزیین میشود و فضایی زیبا و دلپذیری را ایجاد میکند.

طراحی و اجرای پرگولا

پرگولا در اجرای روف گاردن، اجرای فضای سبز، طراحی محوطه ساختمان ها ، باغ ها و ....مکانی برای استراحت و لذت بردن از فضاهای سبز می باشد و زیبایی محوطه را دوچندان میکند.فراهم کردن یک سایه بان مطلوب در روف گاردن و فضای سبز شما با طراحی منحصر به فرد و اجرای تخصصی نصب سازه ها، توسط تیم کارینو سبز انجام می شود.

  • اضافه کردن یک عنصر معماری زیبا و استوایی در رووف گاردن باعث افزایش جذابیت آن میشود.
  • امکان استفاده از پرگولا یا آلاچیق برای راه اندازی گیاهان رویشی به روی سازه مانند گیاه پاپیتال و ...
  • استفاده از فلاورباکس ها و گیاهان ، درخت ها برای افزایش زیبایی
  • طراحی و اجرای نورپردازی منحصر به فرد
  • امکان ایجاد آتشکده در آلاچیق و پرگولا

معرفی انواع سقف در اجرای آلاچیق

با پیشرفت در حوزه ی طراحی و اجرای محوطه سازی هر ساله شاهد گسترش تنوع در ساخت سقف آلاچیق هستیم. در این بخش به معرفی برخی از محبوب ترین آن ها خواهیم پرداخت :

  • شینگل : این محصول نوعی سقف سنگریزه ای است که در طرح ها و رنگ های گوناگونی در بازار ارائه می شود . این متریال دارای مقاومت زیادی می باشد و بسیار پر کاربرد است.
  • پوشال : با استفاده از این متریال نیز می توان برای آلاچیق سقفی پوشالی ایجاد کرد. این نوع سقف در قسمت های شمالی کشور یه علت شرایط آب و هوایی طرفداران زیادی دارد.
  • گیاهی : این سقف با استفاده از گیاهان رونده بوجود می آید و فضای آلاچیق را بسیار زیبا و جذاب می نماید.
  • مشبک : این نوع سقف دارای مدل های متنوعی است و به علت عبور نور از آن ،فضای دل انگیزی را در داخل آلاچیق به ارمغان می آورد.

هزینه طراحی و اجرای آلاچیق

برای تعیین هزینه های مربوط به طراحی و اجرای آلاچیق ،اولین عامل، انتخاب طرح مورد نظر و پیچیدگی یا سادگی آن می باشد. در قدم بعد نوبت به انتخاب متریال مورد نظرتان برای ساخت آلاچیق میرسد . متریال های مختلف با یکدیگر در قیمت تفاوت دارند. مورد بعدی مساحت مورد نظر برای اجرای آلاچیق می باشد. قاعدتا با افزایش متراژ قیمت و هزینه هایی نهایی آلاچیق افزایش خواهد یافت.جهت محاسبه قیمت آلاچیق در متراژ دلخواه میتوانید با کارشناسان کارینو سبز در تماس باشید.

مکان های مناسب برای اجرای آلاچیق

  • حیات خلوت
  • پارک های عمومی و شهری
  • فضای سبز ویلا
  • باغ ها و باغ ویلا ها
  • مکان های پر تردد گردشگری
  • حیات های بزرگ خانه ها
  • اجرای روف گاردن
  • اجرای تراس سبز

سخن پایانی

طراحی و اجرای اصولی آلاچیق میتواند باعث زیباتر نمودن فضای مورد نظرتان شود. کارشناسان شرکت کارینو سبزبا تجربه ی فراوان در زمینه ی طراحی و اجرای انواع اِلمان های محوطه سازی آماده ی ارائه ی مشاوره ی رایگان به شما کارفرمای گرامی می باشند برای کسب اطلاعات تکمیلی با شماره های 09914515191  و 09126838066 تماس حاصل فرمایید.

با کارینو سبز ، کارینو تجربه کنید .

موردی برای نمایش وجود ندارد.

با ما در تماس باشید

تماس با ما