شعبه مرکزی : نیاوران
Karinosabzz@gmail.com

آلاچیق چیست ؟

یکی از اِلمان های بسیار پرکاربرد در محوطه سازی، آلاچیق می باشد. آلاچیق ها در شکل های مختلف با متریال های متنوعی قابل طراحی و اجرا می باشند. متخصصان شرکت کارینو سبز در این مقاله قصد دارند تا اطلاعات مفیدی را در زمینه ی آلاچیق در اختیار شما عزیزان قرار دهند. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

آلاچیق چیست ؟

سازه ای که در محوطه سازی یا فضای سبز در جهت استراحت و لذت بردن از طبیعت اجرا می شود. این سازه دارای سقف و دیوار میباشد و استفاده از آن بسیار برای تکمیل طراحی و اجرای محوطه سازی امری ضروری است. نوع بدون سقف آلاچیق پرگولا نام دارد. برای کسب اطلاعات در خصوص این اِلمان به مقاله ی پرگولا چیست مراجعه نمایید.

انواع آلاچیق

آلاچیق ها به شکل های متنوعی با توجه به سلیقه ی کارفرما می توانند طراحی و اجرا می گردند. در این بخش به معرفی مختصری درباره ی پر کاربردترین آن ها خواهیم پرداخت :

آلاچیق چوبی

از جمله زیباترین آلاچیق ها می باشد که به علت ایجاد حس نزدیکی به طبیعت طرفداران بسیاری دارد. چوب روسی و چوب ترمو از جمله متریال های ساخت آلاچیق چوبی می باشند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این آلاچیق ، مقاله ی آلاچیق چوبی را مطالعه بفرمایید.

آلاچیق فلزی 

 برای ایجاد نمایی شیک و مدرن در محوطه سازی انتخاب آلاچیق فلزی می تواند بسیار خلاقانه باشد. آلاچیق فلزی به علت مقاومت نسبت به شرایط مختلف آب و هوایی در فضاهای فراوانی مورد استفاده قرار می گیرند. اگر به این نوع آلاچیق علاقه دارید ، پیشنهاد می کنیم تا مقاله ی آلاچیق فلزی را مطالعه فرمایید.

آلاچیق شیشه ای

 طراحی یک آلاچیق شیشه ای می تواند فضایی مدرن و جذاب را برای فضا به ارمغان بیاورد. شیشه های مورد استفاده برای این آلاچیق ها سکوریت و چند لایه می باشد و مقاومت خوبی را از خود نشان می دهد.

نگهداری از آلاچیق

هر یک از اِلمان های محوطه سازی پس از اجرا نیاز به مراقبت و نگهداری دارند. آلاچیق ها نیز از این قاعده مستثنی نمی باشند. هر یک از متریال های اجرای آلاچیق به مراقبت های خاص خود نیاز دارد. مثلا در مورد آلاچیق های چوبی نیاز است تا بر روی سازه از رنگ های مقاوم در برابر اشعه ی خورشید استفاده گردد. در مورد آلاچیق های فلزی نیاز است تا بر روی آن رنگ های ضد زنگ و خوردگی زده شود . بررسی های دوره ای از سازه ، سبب افزایش طول عمر مفید آن می گردد.

آلاچیق و اِلمان های دیگر محوطه سازی

برای افزایش فضای سبز در محیط می توان از گیاهانی مانند یاس و پیچک بر روی سازه ی آلاچیق استفاده نمود. استفاده از گیاهان سبب افزایش زیبایی و شادابی آلاچیق می شود. لازم به ذکر است حتما قبل از اقدام به کاشت گیاهان، از سازگاری آن ها با محیط اطمینان حاصل فرمایید.

اِلمان دیگری که می توان از آن در آلاچیق استفاده نمود مبلمان های فضای باز می باشند. شاخصه ی اصلی مبلمان های فضای باز مقاومت و سازگاری آن ها با شرایط آب و هوایی محیط می باشد. این مبلمان ها در متریال های مختلف چوبی ، حصیری ، پلاستیکی و ... در بازار موجود است.

هزینه اجرای آلاچیق

قیمت و هزینه ی تمام شده برای طراحی و اجرای آلاچیق به عوامل متعددی بستگی دارد . از مهم ترین دلایل افزایش یا کاهش هزینه ها انتخاب متریال مورد نظر می باشد . پس از انتخاب متریال ، نوبت به انتخاب طرح مورد نظر می رسد . هر چقدر انتخاب طرح سفارشی تر و دارای پیچیدگی در طراحی باشد هزینه ها افزایش پیدا خواهند نمود . عامل موثر بعدی متراژ و مساحت مورد نظر می باشد . المان هایی مانند نیمکت یا نورپردازی که در فضای داخلی آلاچیق نیز اجرا می گردند می تواند بر هزینه های آلاچیق تاثیرگذار باشند .

سخن پایانی

آلاچیق ها که اِلمان های پرکاربردی برای محوطه سازی محسوب می شوند، دارای تنوع بسیاری در جنس و شکل اجرا می باشند. کارشناسان شرکت کارینو سبز بام سازان با تکیه بر تجربه های فراوان در زمینه ی طراحی آلاچیق و اجرای پروژه های متعدد آماده ی ارائه ی هرگونه مشاوره و راهنمایی به شما کارفرمای گرامی در این زمینه می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت با شماره 09914515191 و 09126838066 تماس حاصل فرمایید . 

با کارینو سبز ، کارینو تجربه کنید.

موردی برای نمایش وجود ندارد.

با ما در تماس باشید

تماس با ما