شعبه مرکزی : نیاوران
Karinosabzz@gmail.com

طراحی و اجرای آلاچیق چوبی

همانگونه که در مقاله ی طراحی و اجرای آلاچیق به آن اشاره شد ، آلاچیق ها اِلمانی بسیار پر کاربرد و پر طرفدار برای محوطه سازی محسوب می گردند . آلاچیق ها دارای انواع مختلفی می باشند که یکی از بهترین آن ها آلاچیق چوبی می باشد. متخصصان شرکت کارینو سبز در این مقاله به جمع آوری اطلاعات مفیدی در خصوص آلاچیق چوبی و نحوه ی اجرای آن پرداخته اند. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آلاچیق چوبی چیست؟

آلاچیق هایی که با استفاده از متریال چوب گردو ، چوب روسی ، ترمو وود و .....طراحی و اجرا می شوند، آلاچیق چوبی میگویند. آلاچیق های چوبی به علت زیبایی و ایجاد حس نزدیکی به طبیعت ، برای اجرا در فضاهای متنوع جهت محوطه سازی طرفداران زیادی دارد.

کاربرد آلاچیق چوبی

آلاچیق چوبی در فضاهای زیادی مورد استفاده قرار می گیرد از جمله آن فضاها :

مزایای آلاچیق چوبی

آلاچیق هایی که با استفاده از متریال چوب طراحی و اجرا می شوند دارای مزایای زیادی می باشند . در ادامه به بیان تعدادی از آن ها خواهیم پرداخت :

  • قیمت پایین اجرا
  • در دسترس بودن متریال اجرا
  • سازگاری بیشتر با محیط زیست
  • القای حس طبیعت و آرامش

مراحل ساخت آلاچیق چوبی

ساخت اصولی یک آلاچیق چوبی دارای مراحل مختلفی است. در ابتدا بهتر است تا با افراد متخصص در زمینه طراحی و اجرای آلاچیق مشورت نمایید. متخصصان کارینو سبز با سابقه پروژه های موفق در زمینه اجرای آلاچیق چوبی ، می توانند راهنمای بسیار خوبی برای شما در این مسیر باشند. پس از انجام مشاوره و شنیدن نظرات کارفرما ، طراحان اقدام به ارائه ی طراحی های مختلف برای شما می نمایند. طرح مورد نظر هم سو با سبک و سلیقه ی شما و مقدار بودجه ی اختصاص داده برای پروژه می باشد.

طرح های آلاچیق چوبی

طرح های متنوع آلاچیق چوبی بدین منظور ارائه می شوند که هر فرد با توجه به نظر ، سلیقه و همچنین بودجه ی خود یکی از آن ها را انتخاب نمایند. طرح های ارائه شده توسط متخصصان شرکت کارینو سبز در این قسمت با توجه به آخرین متد های روز برای شما عزیزان مطرح شده است:

  1. آلاچیق چوبی گرد
  2. آلاچیق چوبی چند ضلعی
  3. آلاچیق چوبی مدرن
  4. آلاچیق چوبی کنجی

طول عمر آلاچیق چوبی

عوامل زیادی هستند که می توان با رعایت آن ها طول عمر یک آلاچیق چوبی را افزایش داد. برای استحکام بخشیدن به چوب می توان از رنگ های پوششی مخصوص چوب استفاده نمود، تا چوب را از آسیب حشرات و نفوذ آب و رطوبت در امان نگه دارد. بهتر است چوب های بدنه و ستون های آلاچیق چوبی بصورت سالیانه مورد بررسی قرار گیرند تا آلاچیق در هرگونه آسیب به دور باشد. 

ارتفاع استاندارد برای آلاچیق چوبی

برای تعیین ارتفاع استاندارد آلاچیق بهتر است از تیم حرفه ای کارینو سبز کمک بگیرید. ارتفاع آلاچیق چوبی باید علاوه بر در نظر گرفتن گستره ی متفاوت قد افراد، کارایی مورد نظر را نیز برآورده نماید. اگر ارتفاع آن بیشتر از مقدار مجاز باشد می تواند سبب عدم کارایی یا حتی آسیب کلی به سازه گردد. 

قیمت آلاچیق چوبی

تعیین قیمت برای یک آلاچیق چوبی نیاز به نظرات کارشناسی و در نظر گرفتن عوامل موثر بر آن دارد. ابعاد و مساحت آلاچیق اولین عامل تاثیرگذار می باشد. عامل بعدی پیچیدگی یا سادگی طرح مورد نظر می باشد. هر قدر طرح مورد نظر پیچیده و سفارشی تر باشد قیمت نهایی آن بالاتر می رود. متریال مورد نیاز برای اجرای آلاچیق که می تواند شامل چوب روسی ، ترموود و یا ترکیب آن ها با شیشه و فلز باشد نیز بر روی قیمت نهایی آلاچیق چوبی تاثیر به سزایی دارد.

سخن پایانی

از آنجاییکه آلاچیق چوبی اِلمان بسیار محبوبی نزد افراد می باشد ، اجرای آن نیز نیازمند رعایت اصول کارشناسی و مهندسی می باشد. کارشناسان شرکت کارینو سبز با تکیه بر سال ها تجربه در زمینه ی اجرای آلاچیق چوبی آماده ی ارائه ی هرگونه مشاوره و راهنمایی رایگان به ما کارفرمای گرامی می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام به روزِ قیمت ها با شماره 09914519151 و 09126838066 تماس حاصل فرمایید. با کارینو سبز ،کارینو تجربه کنید.

موردی برای نمایش وجود ندارد.

با ما در تماس باشید

تماس با ما