شعبه مرکزی : نیاوران
Karinosabzz@gmail.com

نگهداری از دیوار سبز

همانطور که در مقاله ی اجرای دیوار سبز به آن اشاره شد، دیوار سبز یکی از الِمان های محبوب و پرکاربرد در اجرای محوطه سازی به شمار می آید. دانستن این نکته ضروری است که پس از اجرای دیوار سبز دریافت خدمات نگهداری، امری لازم برای حفظ شادابی و افزایش طول عمر دیوار سبز میباشد. در این مقاله به توضیح اجرای خدمات نگهداری دیوار سبز توسط شرکت کارینو سبز خواهیم پرداخت. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

 نگهداری دیوار سبز چیست؟

پس از اجرای دیوار سبز ، این المان جذاب نیاز به نگهداری و رسیدگی دارد. این خدمات شامل آبیاری ، کوددهی ، هرس و سم پاشی جهت رفع آفات و حشرات می شود. در صورت عدم توجه به خدمات نگهداری و رسیدگی مرتب به دیوار سبز ، گیاهان شادابی و نشاط خود را از دست داده و عمر دیوار سبز طبیعی شما کوتاه خواهد شد. دریافت این خدمات می تواند بصورت هفتگی یا ماهانه باشد.

نگهداری از دیوار سبز

مراحل اجرای نگهداری از دیوار سبز

همانطور که در بخش قبلی ذکر شد ، خدمات نگهداری شامل بخش های متنوعی می باشد. در این قسمت به توضیح و بررسی هر کدام از این مراحل خواهیم پرداخت :

آبیاری در نگهداری از دیوار سبز

با توسعه ی صنعت محوطه سازی ، امروزه اکثر دیوارهای سبز به سیستم آبیاری قطره ای هوشمند مجهز می باشند. سیستم آبیاری قطره ای با توجه به دستوراتی که در ابتدا، کارشناسان کارینو سبز برای آن تنظیم میکنند به صورت منظم و خودکار ، وظایف خود در آبیاری و رساندن مواد مغذی به گیاه را به عمل میرساند. بررسی ماهانه تجهیزات آبیاری قطره ای، می تواند از بروز خرابی ها جلوگیری نماید.

نگهداری دیوار سبز

کوددهی نگهداری از دیوار سبز

رساندن مواد مغذی به گیاهان ، امری لازم و ضروری است. کوددهی برای گیاهان سبب رشد بهتر و حفظ طراوت آن ها می شود. عدم کوددهی به گیاهان در زمان های مشخص ممکن سبب بروز خساراتی به دیوار سبز طبیعی شود.

نور در نگهداری دیوار سبز

یکی از فاکتور های مهم  در مراقبت از  دیوار سبز که در نگهداری دیوار سبز باید حتما توجه داشته باشید، نور دیوار سبز است. نور علاوه بر خاک و آب جزو یکی از مهم ترین عناصر برای رشد و سلامت گیاهان دیوار سبز طبیعی است. برخی از گیاهان دیوار سبز به نور وابسته و برخی دیگر وابستگی و نیازی به نور ندارند، با آگاهی کامل و مشاوره گرفتن از متخصصان این حوزه، می توانید در محل مورد نظر اجرایی گیاهان مناسب و مورد علاقه و مناسب دیوار سبز را انتخاب و اجرا کنید. در نگهداری دیوار سبز با توجه کامل به نیاز نوری گیاهان و شرایط گیاهان حتما باید کار مراقبتی اجام داد. به صورتی که در تابستان برای محافظت از گیاهان از نور شدید ممکن است از توری هایی به نام shade استفاده کنید. همچنین در فصل زمستان از نور های مصنوعی به تحت روشنایی تکمیلی برای گیاهان استفاده کنید. 

هرس نگهداری از دیوار سبز

جهت رشد بهتر گیاهان دیوارسبز نیازمندی آن به هرس، امری دائمی و مهم می باشد. برگ های گیاهان که به هر علتی ممکن است زرد یا پژمرده شوند سبب سنگین شدن گیاه و مانع شادابی و رشد بهتر آن میشوند که با هرس به موقع از گیاه جدا می شود.

سم پاشی نگهداری از دیوار سبز

در این مرحله ، ممکن است هر چند ماه یک بار لازم به اجرای سم پاشی باشد، در صورت وجود آفات و حشرات، نسبت به حذف آن ها اقدام می نماییم.عدم توجه به این بخش از اجرای خدمات نگهداری ممکن است آسیب غیر قابل جبرانی به گیاهان وارد گردد.

مزایای نگهداری از دیوار سبز

وجود اِلمان دیوار سبز ، برای افزایش فضای سبز در محیط های شهری دارای فواید و مزایای فراوانی از جمله خنک نمودن هوا و ایجاد شادابی و نشاط برای محیط می شود . خدمات نگهداری گرین وال و توجه به نیازهای آن می تواند همواره تضمین کننده ی طول عمر و حفظ سلامت گیاهان باشد. با نگهداری منظم از دیوار سبز علاوه بر صرفه جویی برای تهیه دوباره ی گیاهان و کاشت آن ها و تحمیل هزینه های بیشتر ، از زیبایی مداوم آن نیز لذت ببرید .

هزینه ارائه خدمات نگهداری دیوار سبز

هزینه خدمات نگهداری برای دیوار سبز ، به تعداد نوبت های دریافت این خدمات در سال و نوع این خدمات بستگی دارد . برای دریافت خدمات نگهداری پس از اجرای اِلمان دیوار سبز ، قراردادی تحت عنوان خدمات نگهداری مابین شرکت پیمانکار و کارفرمای گرامی عقد می گردد که در آن تعداد دریافت خدمات در زمان معین و نوع خدمات مورد نظرتان در آن ذکر می گردد و تمامی هزینه ها در آن نوشته می شود.

سخن پایانی

اجرای خدمات نگهداری پس از اجرای گرین وال ، برای حفظ حیات دیوار سبز بسیار مهم می باشد . برای دریافت خدمات نگهداری ، بهتر است از افراد دارای مهارت و تجربه در این زمینه راهنمایی کسب نمایید. کارشناسان شرکت کارینو سبز با داشتن سال ها تجربه ی موفق در زمینه ی اجرای خدمات نگهداری آماده ی ارائه ی مشاوره و راهنمایی رایگان به شما کارفرمای گرامی می باشند. برای دریافت اطلاعات تکمیلی و استعلام قیمت ، با شماره تلفن 09914519151 و 09126838066 تماس حاصل فرمایید. با کارینو سبز ، کارینو تجربه کنید.

موردی برای نمایش وجود ندارد.

با ما در تماس باشید

تماس با ما