شعبه مرکزی : نیاوران
Karinosabzz@gmail.com

فلاور باکس بتنی

همانطور که در مقاله ی طراحی و اجرای فلاور باکس به آن اشاره شد، فلاورباکس ها اِلمان های بسیار پرطرفداری می باشند که در طرح ها و متریال های متنوعی قابل اجرا هستند. یکی از پرکاربردترین فلاورباکس ها ، فلاور باکس بتنی می باشد.امیدواریم از مطالعه ی این مقاله لذت ببرید. 

فلاور باکس بتنی چیست؟

فلاورباکس هایی که با استفاده از بتن در قالب های خاص طراحی و اجرا می گردند ، فلاور باکس بتنی نام دارند. این فلاورباکس ها که به طور عمده در فضاهای خارجی مورد استفاده قرار می گیرند دارای کاربردها و مزایای فراوانی می باشند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

مزایای فلاورباکس بتنی

فلاورباکس های بتنی دارای مزایای منحصر به فردی می باشند که در این قسمت به برخی از آن ها اشاره ای خواهیم داشت :

  • مقاومت و سازگاری با شرایط مختلف آب و هوایی
  • هوادهی  و تنفس مناسب برای ریشه گیاهان
  • قابل استفاده در سطوح دارای شیب
  • امکان تولید در اندازه های متنوع
  • عدم آلودگی و دوستدار محیط زیست
  • زهکشی مناسب برای خروج آب های اضافی
  • عایق حرارت

کاربرد فلاور باکس بتنی

همانطور که در ابتدا به آن اشاره شد فلاورباکس های بتنی در ابعاد و اشکال متنوعی قابل اجرا می باشند ، به همین دلیل کاربردهای زیادی دارد که در این بخش به آن ها می پردازیم :

اجرای فلاور باکس بتنی در اتوبان ها

حتما در اطراف اتوبان ها و فضاهای بین شهری با فلاورباکس های بتنی مواجه شده اید . یکی از پر مصرف ترین موارد کاربرد فلاورباکس های بتنی اجرای آن در این قسمت ها می باشد. استفاده از فلاورباکس های بتنی در زمین های شیب دار و دیوار های حائل از جمله کابردهای فلاورباکس بتنی می باشد. که با کاشت گیاهان در آن به افزایش فضای سبز شهری نیز کمک شایانی می نماید.

اجرای فلاور باکس بتنی در محوطه سازی 

 در مورد استفاده از فلاورباکس های بتنی در محوطه سازی نیز موارد متعددی وجود دارد. از جمله پرکاربردترین آن ها استفاده از آن در پارک ها ، کناره پیاده رو ها و محوطه برج های تجاری و مسکونی می باشد. از آن جایی که فلاورباکس های بتنی دارای قابلیت رنگ پذیری می باشند، در فضاهای گوناگون می توان متناسب با محیط به رنگ آمیزی آن ها پرداخته شود. 

سخن پایانی

فلاورباکس های بتنی از جمله پرطرفدارترین الِمان ها در طراحی و اجرای محوطه سازی محسوب می شوند. این فلاورباکس ها که در اندازه ها و طرح های متنوعی قابلیت اجرا دارند در فضاهای بسیاری مورد استفاده قرار می گیرند . کارشناسان شرکت کارینو سبز با تکیه بر سال ها تجربه در زمینه ی طراحی و اجرای محوطه سازی و اجرای روف گاردن، آماده ی ارائه ی هرگونه راهنمایی و مشاوره رایگان به شما کارفرمای گرامی می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت با شماره 09914515191 و 09126838066 تماس حاصل فرمایید.

با کارینو سبز ، کاری نو تجربه کنید.

سوالات متداول

فلاورباکس های بتنی از لحاظ شکل ظاهری به چند دسته تقسیم می گردند؟

اینگونه فلاورباکس ها به دو دسته ی اصلی استوانه ای و مکعب مستطیل تقسیم می گردند .

قیمت فلاورباکس بتنی به چه عواملی بستگی دارد؟

مانند دیگر فلاورباکس ها هزینه کلی آن به نوع متریال انتخابی و مواد مصرفی برای ساخت آن بستگی دارد .

فلاورباکس بتنی پیش ساخته چیست؟

این نوع فلاورباکس ها در شکل های از پیش تعیین شده به تعداد انبوده تولید شده اند و به علت سفارشی نبودن ظاهر و متریال آن ها دارای قیمت پایین تری نیز می باشند .

موردی برای نمایش وجود ندارد.

با ما در تماس باشید

تماس با ما