شعبه مرکزی : نیاوران
Karinosabzz@gmail.com

دیوارسبز هیدروپونیک

با پیشرفت صنعت محوطه سازی ، هر روزه تنوع بیشتری در زمینه ی اجرای دیوار سبز در اختیار علاقمندان به این حوزه قرار می گیرد. دیوار سبز هیدروپونیک را می توان یکی از تازه ترین دستاوردها در جهت افزایش فضای سبز و محوطه سازی دانست. کارشناسان شرکت کارینو سبز در این مقاله به معرفی دیوار سبز هیدروپونیک پرداخته اند. با ما تا انتهای این مقاله همرا باشید. 

دیوار سبز هیدروپونیک چیست؟

از جدید ترین انواع دیوار سبز می باشد که در آن یکی از اصلی ترین و مهم ترین عوامل رشد گیاه یعنی خاک از آن حذف شده است و گیاه می تواند به وسیله ی بستر دیگری که توسط متخصصان برای آن در نظر گرفته می شود تغذیه نموده و به رشد و حیات خود ادامه دهد. 

دیوار سبز هیدروپونیک

مزایای گرین وال هیدروپونیک

اجرای گرین وال هیدروپونیک دارای مزیت های فراوانی می باشد که در ادامه به بیان آن ها می پردازیم : 

  • عدم استفاده از خاک در این دیوار سبز ، علاوه بر وزن سبک دیوار سبز سبب ضخامت بسیار کمتر آن نسبت به دیوار سبز طبیعی در حالت غیر هیدروپونیک می شود.
  • از آنجایی که بستر گرین وال هیدروپونیک از جنس نمد می باشد و قابلیت انعطاف دارد برای اجرا در هر فضا و مکانی مناسب می باشد .
  • آبیاری برای دیوار سبز هیدروپونیک بصورت هوشمند می باشد و بصورت تنظیم شده به گیاهان تغذیه و آب کافی رسانده می شود. همین علت سبب می شود تا در مصرف آب نیز به شدت صرفه جویی شود.
  • امکان کاشت گستره ی زیادی از گیاهان وجود دارد، که داخلی یا خارجی بودن گرین وال سبب تفاوت در انتخاب نوع گیاهان می شود.
  • بازدهی و رشد گیاهان در این روش بیشتر می باشد.

اجرای دیوار سبز هیدروپونیک

معایب اجرای دیوار سبز هیدروپونیک

در کنار تمامی مزایایی که برای گرین وال هیدروپونیک مطرح نمودیم ، این روش دارای معایبی نیز می باشد. دیوار سبز هیدروپونیک برای گردش آب و رساندن مواد مغذی به تمامی گیاهان لازم است تا همواره به برق متصل باشد. در این سیستم همواره باید مقادیر PH و دما را بدانید و آن را در تعادل نگه دارید. مورد دیگر رشد جلبک ها و امکان بالای پوسیدگی ریشه ها می باشد. اگر شرایط و موقعیت اجرای دیوار سبز هیدروپونیک را ندارید، اما میخواهید تا از یک گرین وال سرسبز و جذاب بهره ببرید بهترین گزینه برای شما اجرای دیوار سبز مصنوعی می باشد. 

گرین وال هیدروپونیک

گیاهان مورد استفاده در اجرای دیوار سبز هیدروپونیک

یکی از مهم ترین مراحل در طراحی و ساخت دیوار سبز هیدروپونیک، انتخاب گیاهان مناسب و سازگار با شرایط محیطی و بستر انتخاب شده برای اجرای دیوار سبز است. مناسب ترین گیاهان مورد استفاده در اجرای دیوار سبز هیدروپونیک عبارت اند از:

  • پاکی ساندرا
  • اریگرون
  • مرزنجوش
  • آویشن
  • توت فرنگی
  • پاپیتال

علاوه بر موارد بالا، گیاهان دیگری همچون ناز فرانسوی، شیر خشت، هیوشرا، لیزوماکیا، وینکا مینور، پلارگونیوم، گیلاردیا، لابورنوم، رازک، پوتوس، فیلودندرون، ارکیده، تربچه، بروملیاد، کاهو، سرخس، پیچ امین الدوله و پیازچه می توانند گزینه های مناسب و بی نظیری برای زیبا سازی دیوار و اجرای دیوار سبزی با طول عمر بالا باشد. 

اجرای گرین وال هیدروپونیک

نحوه ی اجرای دیوار سبز هیدروپونیک

در ابتدا سازه ی فلزی بر روی دیوار اصلی نصب می گردد . پس از آن عایقی که عموما جنس آن pvc می باشد بر روی شاسی کشی های فلزی نصب می گردد . در ادامه باید بستری فراهم شود که همواره گردش آب و حفظ رطوبت را برای رشد ریشه ها فراهم آورد. در انتها نیز طبق طرح کاشت های ارائه شده گیاهان در داخل نمد ها کاشته و جای گذاری می شوند.

هزینه دیوار سبز هیدروپونیک

هزینه های مربوط به اجرای دیوار سبز را می توان در مرحله ی اول به لوله ها ، پمپ گردش آب و گیاهان نسبت داد. در مرحله ی بعد هزینه ها مربوط به آب ، مواد غذایی مغذی حلال در آب  برای تغذیه گیاهان و مواد کنترل بیماری و آفات برای جلوگیری از آسیب به گیاهان از جمله هزینه های شاخص در دیوار سبز هیدروپونیک می باشد که لازم است در نظر گرفته شود.

ساخت دیوار سبز هیدروپونیک

سخن پایانی

دیوار سبز هیدروپونیک روشی بسیار مدرن برای داشتن یک دیوار سبز در فضای مورد نظر شما می باشد . پیش از اقدام برای اجرای دیوار سبز هیدروپونیک بهتر است تا با کارشناسان و افراد با تجربه و با مهارت در این زمینه ، کسب مشورت نمایید. متخصصان شرکت کارینو سبز با پشتیبان شبانه روزی آماده ی ارائه ی هرگونه مشاوره و راهنمایی به شما کارفرمای گرامی می باشند. برای کسب اطلاعات بشتر با شماره تلفن 09914515191 - 09126838066 تماس حاصل فرمایید .

 با کارینو سبز ، کارینو تجربه کنید.


با ما در تماس باشید

تماس با ما