شعبه مرکزی : نیاوران
Karinosabzz@gmail.com

اجرای آبیاری قطره ای

یکی از مهم ترین عوامل در تکمیل اجرای محوطه سازی ، اجرای آبیاری قطره ای می باشد. اِلمان هایی مانند دیوار سبز طبیعی و فضای سبز را می توان جز بسترهای نیازمند به اجرای آبیاری قطره ای به شمار آورد. کارشناسان شرکت کارینو سبز در این مقاله به جمع آوری اطلاعات مفیدی در خصوص آبیاری قطره ای و تجهیزات آن پرداخته اند. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

آبیاری قطره ای چیست؟

با پیشرفت هنر های معماری و عوامل اجرای محوطه سازی، آبیاری قطره ای برای سهولت و افزایش کیفیت نگهداری از فضای سبز ظهور کرد. روشی نوین در جهت اجرای آبیاری به وسیله ی تجهیزات مخصوص می باشد که در آن بصورت هوشمند و اتوماتیک قابلیت آبیاری وجود دارد و دارای مزایا و فواید زیادی می باشد. در این روش آب بوسیله ی قطره چکان ها بصورت مستقیم به گیاهان و درخت ها می رسد.

تجهیزات آبیاری قطره ای

در این بخش به بررسی و معرفی تجهیزاتی که برای اجرای آبیاری قطره ای به آن نیاز داریم خواهیم پرداخت :

  • انتقال آب : لوله های انتقال دهنده آب بخش مهمی از تجهیزات آبیاری قطره ای می باشند. این لوله ها معمولا از جنس پلی اتیلن بوده و قطر آن ها بین 16 تا 20 میلی متر می باشد.
  • فیلتراسیون : یکی از مهم ترین بخش های اجرای آبیاری قطره ای اجرای فیلتراسیون برای آن می باشد . سیستم فیلتراسیون با جلوگیری از ورود گِل و لای ، مانع گرفتگی آن می شود.
  • تنظیم کننده فشار : برای تعیین و تنظیم فشار وارده بر داخل لوله ها به تنظیم کننده های فشار نیاز داریم. بالا بودن فشار سبب آسیب به لوله ها و قطره چکان ها می شود. از طرفی کم بودن فشار نیز سبب عدم انتقال درست و به موقع آب و مواد مغذی برای گیاهان می شود.
  • شیرآلات : تهیه شیر آلات و اتصالات با کیفیت بسیار حائز اهمیت است. ممکن است در ابتدا هزینه ی بیشتری برای آن بپردازید اما بدانید خرید شیرآلات بی کیفیت به علت عمر کوتاهی که دارند ممکن است سبب خسارت به کل سیستم آبیاری قطره ای شوند.
  • ونتوری : وظیفه ی این سیستم تزریق کود به لوله ها و سموم مربوطه برای دفع آفت ها و حشرات می باشد. این سیستم طبق برنامه ریزی این مواد را به لوله های انتقال آب اضافه می نماید.
  • کنترل کننده ها : با استفاده از کنترل کننده ها امکان تعیین زمان آبیاری و مدیریت کوددهی بصورت هوشمند امکان پذیر می گردد.

مزایای آبیاری قطره ای

  1. تعیین زمان دقیق آبیاری بوسیله ی تایمرها و کاهش نیاز به حضور نیروی کار
  2. صرفه جویی در مصرف آب
  3. به علت آبیاری مستقیم گیاهان از رشد علف های هرز جلوگیری می نماید.
  4. از فرسایش بیش از حد خاک جلوگیری می نماید.
  5. میزان آبیاری تمام قسمت ها بصورت یکسان و مساوی می باشد.
  6. در زمین های شیب دار یا حتی به شکل های نامتقارن نیز قابل اجرا می باشد.
  7. قابلیت کوددهی با شلنگ های آبیاری قطره ای و عدم هدر رفت کود
  8. با توجه به اینکه آب فقط به قسمت ریشه رسانده می شود امکان آفت و بیماری برای گیاه کاهش می یابد.

هزینه اجرای آبیاری قطره ای به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه های مربوط به اجرای آبیاری قطره ای بصورت هکتاری محاسبه میشوند. موارد زیادی بر روی هزینه های نهایی اجرای آبیاری قطره ای تاثیرگذار می باشند. در این قسمت می خواهیم به بیان و بررسی این عوامل بپردازیم :

  • مساحت : اولین عامل تاثیرگذار مساحت و متراژ پروژه می باشد . به صورتی که هر قدر مساحت پروژه بالاتر باشد هزینه های اجرای آبیاری آن نیز بالاتر می رود.
  • تجهیزات : عامل بعدی مقدار استفاده از تجهیزات برای تکمیل نمودن آبیاری قطره ای می باشد. کیفیت هر یک از این تجهیزات و مواد اولیه ساخت آن ها عامل تاثیرگذار دیگری در بخش تجهیزات می باشد.
  • تعداد گیاهان : هر چقدر تعداد پوشش گیاهی اعم از بوته ها یا درختان بیشتر باشد نیاز به وجود نازل های قطره چکان و شلنگ ها بیشتر می شود که این عامل نیز سبب کاهش یا افزایش هزینه های آبیاری می گردد.

آبیاری قطره ای برای اِلمان های محوطه سازی

اجرای آبیاری قطره ای برای اِلمان های دیوار سبز طبیعی و گیاهان اجرای فضای سبز ضروری می باشد. با پیشرفت صنعت محوطه سازی اجرای آبیاری قطره ای هوشمند بسیار محبوب و پرطرفدار شده است . با اختصاص دادن بودجه برای اجرای آبیاری قطره ای هوشمند از مزایای فراوان آن بهره مند شوید.

سخن پایانی

اجرای آبیاری قطره ای یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین پیشرفت های صنعت اجرای محوطه سازی، اجرای روف گاردن، اجرای تراس سبز و... محسوب می شود . اجرای روش های پیشرفته و مطابق با متدهای روز دنیا تنها با کسب مشاوره و راهنمایی از افراد با تجربه در این زمینه امکان پذیر می باشد. 

کارشناسان شرکت کارینو سبز با بهره بردن ازسال ها تجربه و اجرای متعدد و موفق آبیاری قطره ای آماده ی ارائه ی هرگونه مشاوره و راهنمایی رایگان به شما کارفرمای گرامی می باشند . برای دریافت اطلاعات تکمیلی و اطلاع از آخرین قیمت ها با شماره 09914519151 و 09126838066 تماس حاصل فرمایید

موردی برای نمایش وجود ندارد.

با ما در تماس باشید

تماس با ما