شعبه مرکزی : نیاوران
Karinosabzz@gmail.com

طراحی و اجرای تراس سبز

همانطور که در مقاله ی طراحی و اجرای محوطه سازیبه آن اشاره کردیم ، یکی از اهداف محوطه سازی استفاده از فضاهای بلااستفاده و گسترش فضای سبز در فضای بی روح شهری می باشد. اجرای تراس سبز یکی از محبوب ترین دستاوردهای صنعت محوطه سازی در سال های اخیر می باشد . متخصصان شرکت کارینو سبز در این مقاله به تعریف تراس سبز و اهمیت اجرای آن پرداخته اند.

تراس سبز چیست ؟

تراس سبز  Green terrace یک فضای سبز و گیاهی است که به روی واحد های مسکونی یا تجاری و ... ایجاد می شود. این فضاها شامل گیاهان زیبا،درختان،فلاورباکس ها و اِلِمان های دیگری نیز هستند که افراد می توانند در آن ها استراحت کرده و از طبیعت لذت ببرند. کارینو سبز این امکان را به شما می دهد تا از تراس خود یک فضای کاربردی زیبا و آرامش بخش برای استراحت و تفریح برای دور بودن از سروصدا و شلوغی شهری ایجاد کنید.

مزایای اجرای تراس سبز

طراحی و اجرای تراس سبز در فضاهای بی روح شهری که با کمبود فضای سبز مواجه هستیم ، دارای مزیت های فراوانی می باشد. در این بخش به بیان این مزایا برای محیط و افراد خواهیم پراخت : 

  1. افزایش زیبایی و جذابیت مکان های شهری و ساختمان ها
  2. ایجاد فضایی آرامش بخش و دلنشین برای استراحت و تفریح
  3. بهبود کیفیت هوا ، جذب کربن دی اکسید و تولید اکسیژن
  4. کاهش آلودگی صوتی و افزایش سطح سکونت پذیری در محیط های شهری
  5. عایق حرارتی و سرمایشی ساختمان و کاهش مصرف انرژی
  6. ایجاد فضایی برای کاشت گیاهان خوراکی و تجربه کشاورزی

معایب اجرای تراس سبز

در کنار مزایای فراوانی که برای طراحی و اجرای تراس سبز ذکر شد ، ممکن است اجرای آن دارای معایبی نیز باشد که البته با اجرای تخصصی و اصولی تمامی این معایب قابل حل می باشند. در ادامه به بیان چند نمونه از این معایب خواهیم پرداخت :

  1. به علت وجود تراس ها در ارتفاع و شدت بیشتر وزش باد لازم است تا از گیاهان به درستی محافظت شود تا رشد و حیات آن ها با سختی رو به رو نشود.
  2. اگر تراس دارای شیب استاندارد نباشد آب های ناشی از آبیاری یا بارش باران ممکن است در آن راکد بماند و نظافت و تمیزی تراس با مشکلاتی مواجه شود .
  3. احتمال وجود آفات برای گیاهان در تراس سبز افزایش می یابد که نگهداری و مراقبت از آن ها به سادگی این مشکل را رفع خواهد نمود .
  4. اگر عایق بندی به درستی صورت نگیرد ممکن است نشت آب خساراتی را به سازه وارد نماید .

نحوه اجرا تراس سبز

  • ابتدا بر اساس ابعاد و شرایط تراس،یک طرح و برنامه ریزی مناسب انجام میدهیم.
  • بر اساس زاویه تابش نور، آبیاری و شرایط آب و هوایی منطقه و سلیقه شما گیاهان مناسب را انتخاب میکنیم.
  • اجرای فلاورباکس ها برای کاشت گیاهان و درخت ها
  • با توجه به خواسته شما استفاده از ترمو و سنگ های تزیینی برای زیبا تر کردن تراس سبز
  • طراحی و اجرای نورپردازی و در صورت امکان اجرای گرین وال و آبنما

اِلمان ها در طراحی تراس سبز

  • اجرای گرین وال یا دیوار سبز : اجرای دیوار سبزیکی از پرطرفدارترین اِلمان ها برای تراس سبز می باشد . استفاده از گیاهان طبیعی و یا اجرای دیوار سبز مصنوعی بر اساس شرایط و البته سلیقه کارفرما تعیین می شود .
  • استفاده از فلاورباکس : اجرای فلاورباکس بنا بر متراژ و مساحتی که در اختیار دارید، می توانید از مدل زمینی و یا آویز به روی لبه های تراس استفاده نمایید. فلاورباکس ها دارای تنوع بالایی در طرح و ابعاد هستند و طبق هر سلیقه ای قابل اجرا میباشد.
  • تنوع در کف سازی : در اجرای کف سازی با تنوع زیادی رو به رو هستید . چوب ترمو ، قلوه سنگ ها که در اندازه ها و رنگ های متنوع وجود دارند و چمن مصنوعی از جمله محبوب ترین کف سازی ها برای تراس سبز به شمار می آیند .
  • اجرای آبنما : برای ایجاد نشاط و استفاده از انرژی مثبت وجود آب ، می توانید اجرای آبنما کوچک را برای تراس سبز خود در نظر بگیرید . سبک انتخابی شما برای آبنما بهتر است تا با دیگر اِلمان ها در یک راستا باشد.

ساخت تراس سبز

طراحی و ایجاد یک فضای دلنواز و سرسبز و طبیعی در تراس یک ساختمان می تواند از مزایای زیادی برای افراد و علاوه بر آن ساختمان داشته باشد. طراحی و ساخت تراس سبز به معنای اجرای فضای سبز در ساختمان است که افراد می توانند در این فضا از مزایای آن بهره مند شوند. یکی از مهم ترین و اصلی ترین نکات در ساخت تراس گاردن را می توان به اجرای اصولی و اساسی آن اشاره کرد که حتما در این مورد باید دقت بسیار زیادی داشته باشید.

به طور کلی اجرای صحیح و بی اشکال تراس سبز با همکاری مهندسین و متخصصام با تجربه می تواند موجب شود که در آینده دیگر دچار مشکلات سخت نشوید. ساخت تراس سبز بسته به هزینه اجرای تراس دارد و علاوه بر آن سلیقه و انتخابات کارفرما یکی دیگر از تاثیر گذار ترین موارد در ساخت تراس سبز است.

هزینه طراحی و اجرای تراس سبز

هزینه هایی که برای طراحی و اجرای تراس سبز اختصاص داده می شوند به عوامل متعددی بستگی دارد . در این قسمت به بیان عوامل تاثیرگذار بر روی هزینه نهایی تراس سبز اشاره ای خواهیم داشت :

ابعاد : مساحت یک پروژه ی تراس سبز را می توان تاثیرگذارترین عامل در هزینه های طراحی و اجرا آن برشمرد. زیرا با افزایش متراژ تمام متریال های مصرفی در اجرای تراس سبز افزایش می یابد و در نتیجه هزینه های آن نیز بالا میرود.

نوع و تعداد الِمان ها : تعداد اِلمان های اجرایی به مساحت و به نظر و سلیقه ی کارفرما بستگی دارد. پس از تعیین تعداد الِمان ها عامل تاثیر گذار بعدی جنس و نوع متریال ها برای اجرا می باشد.

نوع پوشش گیاهی : پایین ترین و اقتصادی ترین هزینه مصرفی مربوط به انتخاب پوشش گیاهی مصنوعی می باشد. اگر به سراغ پوشش گیاهی طبیعی رفته اید باید بدانید که هر چه پوشش گیاهی انتخابی شما در بازار فراوانی کمتری داشته باشد دارای قیمت بالاتری می باشد.

سخن پایانی

اجرای تراس سبز به معنای داشتن یک فضای سبز شخصی برای استراحت و گذراندن اوقات فراغت در کنار دوستان و خانواده می باشد . برای اجرای هر چه بهتر و بهره گیری از جدیدترین ایده های روز بهتر است تا پیش از اقدام به اجرای تراس سبز با افراد با تجربه در این راه مشورت نمایید. کارشناسان شرکت کارینو سبز با تکیه بر به روز ترین متد های جهانی در حوزه ی محوطه سازی آماده ی ارائه ی هرگونه مشاوره و راهنمایی به شما کارفرمای گرامی می باشند. برای دریافت اطلاعات تکمیلی با شماره 09914515191  - 09126838066 تماس حاصل فرمایید. با کرینو سبز ، کارینو تجربه کنید.

موردی برای نمایش وجود ندارد.

با ما در تماس باشید

تماس با ما